Concepttest ePaper de Volkskrant

De Persgroep ontwikkelde verschillende prototypen voor een ePaper. Een digitale krant met veel aanvullende features. Het belang van een goede concept-test was evident.
Met de state-of-the-art apparatuur van MediaTest konden de verantwoordelijken van de Persgroep in de meekijk-kamer niet alleen de respondent zien maar ook elke swipe- en klikbeweging.
  • Klant
  • De Persgroep iov de Volkskrant
  • Expertise
  • Digital Optimization, Usability onderzoek
  • Type onderzoek
  • Kwalitatief
  • DOEL
  • Veel krantenabonnees hebben een hybride abonnement (zaterdag de krant op papier en doordeweeks digital). Met name voor deze groep wilde de Persgroep een beter digitaal product dat een relatief ‘platte’ pdf van de papieren krant. De Persgroep ontwikkelde verschillende prototypen voor een ePaper. Een digitale krant met veel aanvullende features. Het belang van een goede concept-test was evident. Zowel op tablet als op mobiel moet de ePaper zeer gebruiksvriendelijk zijn en grote meerwaarde bieden.
  • EFFECT
  • Inmiddels is de nieuwe ePaper gelanceerd. Een prachtig product dat het aantal gebruiksmomenten bij de huidige abonnees vergroot. Het wordt door gebruikers omschreven als modern en eigentijds. Het biedt een betere leeservaring en is zeer gebruiksvriendelijk is. Daarnaast is het ook voor korte nieuwsmomenten geschikt.
  • STEVIG KWALITATIEF ONDERZOEK
  • In een eerste ronde met 30 uitgebreide individuele usability interviews werden twee design-richtingen getest. Met de state-of-the-art apparatuur van MediaTest konden de verantwoordelijken van de Persgroep in de meekijk-kamer niet alleen de respondent zien maar ook elke swipe- en klikbeweging. Zowel op tablet als op mobiel. Op basis van het onderzoek formuleerden wij scherpe conclusies en concrete aanbevelingen op het gebied van onder meer inhoud, design, vormgeving, navigatie, content en positionering. Geen dik rapport maar een intensieve bijeenkomst de dag na het veldwerk zodat de bevindingen direct door de Persgroep konden worden verwerkt in een nieuw prototype. In een tweede ronde (20 interviews) werd dit nieuwe prototype getest. Verdere verbeterpunten kwamen boven tafel en de propositie kon worden aangescherpt. De quick-wins en de structurele aanpassingen stelden we wederom vast in een gezamenlijke sessie met alle betrokkenen van de Persgroep.
How to make decorative light
Holistic brand redesign focusing product design, interface design, studio photograph style, icon design, web design & motion design.
Project skills & expertise

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since. Lorem Ipsum has been the industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text since. Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.

Jquery - 4 years Experience

Wordpress - 6 years Experience

HTML5 - 5 years Experience

Photography - 6 years Experience

This is an excellent company! I personally enjoyed the energy and the professional support the whole team gave to us into creating website.
Mattie Stepanek