Gebruikersonderzoek

Ontdek de kracht van een gebruikersonderzoek

MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek naar het profiel en de attitude van bezoekers / gebruikers van jouw site of app.

methode kwantitatief onderzoek

Krijg een gezicht bij de bezoeker

Met analyse-tools kun je veel meten; bezoekersaantallen, herkomst, klikpaden, etc. Maar wat als je benieuwd bent naar de persoon achter deze meetresultaten en zijn of haar mening over jouw site. MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek naar het profiel en de attitude van bezoekers / gebruikers van jouw site of app.

Zo krijg jij een gezicht bij de bezoeker en een verklaring voor z’n gedrag. De resultaten geven je de mogelijkheid om de site verder te optimaliseren en zo de bezoeker beter te bedienen. Bovendien krijg je inzicht in welk deel van de doelgroep je wel bereikt en welk deel dus niet.

Bij voorkeur niet alleen op de site zelf

Het veldwerk op de site levert een profiel op van de bezoeker en een eerste (kort) oordeel over de site. Door dit te koppelen aan de resultaten van een online enquête onder het bestand van de doelgroep, ontstaat een diepgaand inzicht. Wij denken altijd mee om de respons zo hoog mogelijk te krijgen.

Zo genereren we een zuiver en objectief beeld van het bereik, het bezoekersprofiel, het oordeel en de belangrijkste concrete verbeterpunten. De voordelen op een rij:

  • Zowel input direct na afloop van het bezoek als een uitgebreider oordeel
  • Inzicht in het bezoekersprofiel en segmenten waar kansen liggen
  • Inzicht in kanalen om niet-bezoekers attent te maken op de site
  • Verbeterpunten naar aanleiding van gebruik en een verkennend bezoek

Methode en technieken

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Wil je ook een gebruikersonderzoek uitvoeren?

Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder! Of vul onderstaand contactformulier in.

Michiel Rotteveel

Michiel Rotteveel | Managing Partner/directeur onderzoek

020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.