Gebruikersonderzoek

MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek naar het profiel en de attitude van bezoekers / gebruikers van jouw site of app.

Ontdek de kracht van een gebruikersonderzoek

Met analyse-tools kun je veel meten; bezoekersaantallen, herkomst, klikpaden, etc. Maar wat als je benieuwd bent naar de persoon achter deze meetresultaten en zijn of haar mening over jouw site. MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek naar het profiel en de attitude van bezoekers / gebruikers van jouw site of app.

Zodat jij een gezicht krijgt bij de bezoeker en een verklaring voor z’n gedrag. Resultaten geven je de mogelijkheid om de site verder te optimaliseren en zo de bezoeker beter te bedienen. Bovendien krijg je inzicht in welk deel van de doelgroep je wel bereikt en welk deel dus niet.

Bij voorkeur niet alleen op de site zelf

Het veldwerk op de site levert een profiel op van de bezoeker en een eerste (kort) oordeel over de site. Door dit te koppelen aan de resultaten van een online enquête onder het bestand van de doelgroep, ontstaat een diepgaand inzicht. Wij denken altijd mee om de respons zo hoog mogelijk te krijgen.

Zo genereren we een zuiver en objectief beeld van het bereik, het bezoekersprofiel, het oordeel en de belangrijkste concrete verbeterpunten. De voordelen op een rij:

  • Zowel input direct na afloop van het bezoek als een uitgebreider oordeel
  • Inzicht in het bezoekersprofiel en segmenten waar kansen liggen
  • Inzicht in kanalen om niet-bezoekers attent te maken op de site
  • Verbeterpunten naar aanleiding van gebruik en een verkennend bezoek

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Usability onderzoek uitvoeren?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een gebruikersonderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw brand of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Eline Zwinkels | Senior Consultant
020-410 00 00 | ezwinkels@mediatest.nl