Staat je organisatie aan de vooravond van een nieuwe huisstijl? Komt er een nieuw merk bij? Gaan twee merken samen? Of moeten bestaande logo’s van verschillende merken meer één familie uitstralen? Dan is een goede logotest onvermijdelijk. Een goed logo is namelijk belangrijk voor je herkenbaarheid, zichtbaarheid, het neerzetten van de juiste identiteit en het aantrekken van de juiste doelgroep.

logo design test

Ontdek de kracht van een logotest

Met de MediaTest logotest krijg je op een waardevolle manier inzicht in alle aspecten die er voor een goed logo toe doen. Het logo wordt door de doelgroep objectief beoordeeld. Via kwalitatieve diepte interviews met de doelgroep wordt duidelijk:

  • Welke associaties een logo oproept (en welke dus niet)
  • Wat het uitstraalt (look & feel)
  • Of het past bij het merk (juiste positionering)
  • Of het aanspreekt (emotie en gevoel)
  • Wat een eventueel afbreukrisico is
  • Waar de voorkeur naar uitgaat (indien er meerdere varianten zijn)

Wat levert het op?

Het onderzoek levert concrete inzichten op ter optimalisatie van het logo. MediaTest geeft advies over het algehele logo, het kleurgebruik, het lettertype en het woord- en / of beeldmerk. Op deze manier kan er een onderbouwde keuze gemaakt worden om een logo te veranderen of aan te scherpen. Om zo de juiste positionering van het merk te bepalen. Na optimalisatie is eventueel cijfermatig inzicht mogelijk via een online onderzoek.

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten.

Wil je ook je logo laten testen?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een logotest zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder! Of vul onderstaand contactformulier in.

Stephan van Furth | Managing Partner
020-410 00 00 | svanfurth@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.