Social Media onderzoek

Social media geven (marketing)communicatie een extra dimensie, met volop kansen om je doelgroep te bereiken. Slim social media onderzoek van MediaTest helpt je om deze kansen te pakken en –nog belangrijker- om dit effectief te doen.

Gemakkelijker gezegd, dan gedaan? Niet echt. Ons onderzoek komt met concrete aanbevelingen voor bijsturing en verbetering. Zodat jij je strategie kunt optimaliseren en meteen kunt inspelen op de vele kansen van social media.

Cruciaal in communicatie via social media

  • Een sterke social mediastrategie met een haarscherpe analyse van jouw sub-doelgroepen, afgezet tegen de in te zetten social mediakanalen
  • Een doordachte contentmanagementstrategie, passend bij de propositie, belofte en uitstraling van jouw brand of organisatie. Want content is key op social media!

Ontdek de kracht van social media onderzoek

MediaTest onderzoekt jouw aanwezigheid op verschillende sociale mediakanalen en past hier uiteenlopende methoden voor toe. Zo geeft online kwalitatief onderzoek inzicht in de waardering voor content, frequentie en tone-of-voice. En maakt kwantitatief onderzoek naar social media duidelijk op welke kanalen de doelgroep actief is, op welke kanalen zij welk soort informatie verwachten en bovendien wat er moet veranderen zodat de niet-volgers jouw merk wel gaan volgen.

MediaTest geeft jouw social mediastrategie KRACHT

En dat doen we snel en doordacht, met nadruk op de praktische verbeterkansen in jouw social mediastrategie. Met:

  • Analyse en advies voor strategie en social middelenmix
  • Overzicht van de verbeterkansen bij de inzet van social media
  • Concreet actieplan en agile ondersteuning tijdens de doorontwikkeling

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Social media onderzoek inzetten?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van social media onderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl