MediaTest is een marktonderzoeksbureau dat communicatie en media onderzoekt, meet en test. MediaTest voert zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uit en helpt opdrachtgevers om hun communicatie effectiever te maken. Bij MediaTest zit je direct aan tafel met inhoudelijke specialisten, die eerst veel vragen stellen en goed luisteren. Onderscheidend en met een warm hart voor jouw merk. En al ruim 20 jaar altijd doeltreffend. Door onderzoek net even anders aan te pakken. Krachtiger. Voor het beste effect. MediaTest geeft communicatie kracht.
Maak hieronder kennis met ons team van professionals!
Stephan van Furth | Managing partner
Stephan is sinds 2014 managing partner van MediaTest. Deze vakman maakt met veel plezier de vertaalslag van onderzoeksresultaat naar de dagelijkse communicatiepraktijk. Hij is die nuchtere rots in de branding voor zijn klanten en zijn team. Want beloftes en deadlines zijn er tenslotte om nagekomen te worden. En dat doet hij dan ook. Altijd. Stephan is binnen MediaTest dé specialist in onderzoek naar reclame(-effect) en merk. Met zijn innovatieve, analytische blik scherpt hij elke dag weer toonaangevende campagnes aan.
Eline Zwinkels | Senior Rresearch Consultant
Eline werkt inmiddels 5 jaar bij MediaTest. In deze periode is zij doorgegroeid tot senior consultant. Eline heeft zich gespecialiseerd in UX-onderzoek, campagne-onderzoek, onderzoeken in opdracht van gemeentes en onderzoeken met een jongere doelgroep. Hierbij wisselt zij kwalitatief en kwantitatief onderzoek met elkaar af. Eline bedient een breed portfolio aan uiteenlopende klanten: van non-profit organisaties tot top 500-adverteerders en van gemeentes tot financiële dienstverleners.
Bart Kleijn | Client Director
Bart is communicatie-psycholoog en bijna vanaf het eerste uur werkzaam bij MediaTest. Als Client Director is hij verantwoordelijk voor een belangrijk deel van het klantenportfolio. Een gedreven onderzoeker die graag het beste uit zichzelf en het team haalt om de klanten zo goed mogelijk te bedienen. Hij is zeer ervaren in het leiden van groepsgesprekken en het afnemen van interviews. Bart is gespecialiseerd in content marketing, klantcommunicatie en usability-onderzoek. Hij spreekt graag op congressen en seminars maar verzorgt ook workshops en in-company trainingen.
Michiel Rotteveel | Managing partner/directeur onderzoek
Michiel is al ruim 25 jaar een allrounder in het marktonderzoek. Door zijn jarenlange ervaring is hij de ideale sparringpartner op het gebied van media en communicatie. Door het stellen van de juiste (soms kritische) vragen weet hij onderzoeksuitdagingen van klanten aan de juiste methode te koppelen. Met zijn pragmatische en praktische kijk, zorgt hij ervoor dat complexere trajecten concrete bruikbare adviezen opleveren; of het nu gaat om co-creatie, design thinking, customer journeys of om een breed onderzoek naar informatiebehoefte. Binnen deze brede ervaring is Michiel specialist binnen de educatieve sector.
Eline de Jong | Junior Research Consultant
Na de studie Consumentenpsychologie besloot Eline haar interesse in psychologie en communicatie te combineren met haar interesse in onderzoek. Sinds september 2019 werkt ze met veel enthousiasme bij MediaTest. Ze voert graag onderzoek uit voor non-profit organisaties en gemeentes, maar ook voor commerciële organisaties. Bij MediaTest kan ze haar enthousiasme kwijt in een grote verscheidenheid aan klanten en onderzoeken.
Michel de Graaf | Data analist
Michel werkt sinds 2008 bij MediaTest. Als data-analist is hij verantwoordelijk voor het programmeren van de online vragenlijsten en de analyses van de onderzoeksresultaten. Naast de data-analyses is hij graag creatief bezig en hij is dan ook verantwoordelijk voor website en nieuwsbrieven van MediaTest. Op IT-gebied is hij het eerste aanspreekpunt binnen de organisatie. De afwisseling tussen creativiteit en het cijfermatige werk spreekt Michel dan ook erg aan binnen MediaTest.
Marit Sträter | Research Assistant
Ter afronding van de bachelor Communicatiewetenschap liep Marit haar afstudeerstage bij MediaTest. Het uitvoeren van en schrijven over onderzoek spraken Marit tijdens haar studie al erg aan. Gedurende de stage maakte Marit kennis met marktonderzoek en ze werd hier al snel enthousiast over. Het gevarieerde werk past goed bij haar brede interesse en passie voor schrijven. Na afloop van de stage in juni 2020 is Marit met veel plezier bij MediaTest in dienst gekomen. Zij houdt zich tot nu toe bezig met onderzoek voor belangenverenigingen en commerciële organisaties.
Toon Dols | Junior Research Consultant
Toon wist tijdens zijn studie Psychologie al meteen dat hij marktonderzoek wilde gaan doen. Hij heeft de Master Sociale beïnvloeding afgerond omdat hij menselijk gedrag interessant vindt. En zo hoopt hij zowel de consument als merk, dienstverlener, gemeentes, etc. te helpen. Toon werkt vanaf mei 2022 bij Mediatest. Hij houdt zich vooral bezig met onderzoeken naar reclame(-effect) van merken.