Ontdek de kracht van de Captivation commercialtest
Tv- en radiocommercials: toonaangevende massamediale middelen in de (marketing)communicatiemix rondom jouw brand, product of organisatie. Maar ook een flinke hap uit je budget. Dan kun je maar beter zeker zijn van de effectiviteit van je commercial of pre-roll. Hoe? Met onze exclusieve Captivation commercialtest kan dat snel en voordelig.
Jij wilt toch ook het beste effect van je tv- of radiocommercial?
Met één mooie massamediale uiting in één klap je totale doelgroep bereiken. Waardevol dus. Maar ook altijd effectief? Captivation laat onomstotelijk zien hoe je commercial of pre-roll scoort bij je doelgroep en wat je commercial zal opleveren. En zet je bovendien op het spoor van wat wel en wat niet werkt. Zodat jij –met onze aanbevelingen- doelgericht kunt bijsturen voor het beste effect van je tv- of radiocommercial.
Zet Captivation commercialtest in als pre- of post-test, zoals veel van onze klanten. Dan legt MediaTest je commercial voor bij 150 respondenten uit jouw doelgroep langs de lat van een set cruciale KPI’s. Bovendien laat Captivation in een op maat gemaakte video per seconde en scene de aandachtscurve van je commercial zien. Een absolute USP van ons model.
Toelichting op het Captivation model
CAPTIVATION SCORE
Mate waarin de aandacht wordt vastgehouden: op secondeniveau en per scene gemeten
OPVALWAARDERING EN HERINNERING
Opvallendheid in een reclameblok
- Spontane herinnering
- Geholpen herinnering
BRANDING
- Merk- en product terugkoppeling
- Brandfit
BOODSCHAP & CONTENT
- Spontane boodschapoverdracht
- Geholpen boodschapoverdracht
WAARDERING
- Algehele waardering
- Sterke en zwakke punten
- Neiging om te zappen
EFFECT
- Interesse (call-to-action)
- Attitudeverandering
- Effectscore
“Het fraaie van de Captivation-methode is dat je de aandacht van de kijker volgt. Wat boeit wel? Wat boeit niet? Naast de gebruikelijke info van een pre- of post-test, maakt dit direct duidelijk hoe onze tv-spot communiceert. Eén beeld zegt meer dan 1000 cijfers.”
“Ik was blij verrast met de snelheid waarmee dit radiocommercial onderzoek door MediaTest kon worden opgezet, met de kosten, en met de concrete resultaten. Daarnaast was alles ook nog eens aantrekkelijk en duidelijk grafisch weergegeven.”
Unieke benchmark
De test wordt online uitgevoerd in een reel, een reclameblok, van zes commercials die in willekeurige volgorde worden getoond. Zo kunnen we ook uitspraken doen over de opvalwaarde, herinnering en merkterugkoppeling.
En onze unieke benchmarkdatabase van ruim 2.000 tv- en 300 radiocommercials gebruiken we om de prestaties van jouw commercial af te zetten tegen relevante benchmarks. Waardoor we nog beter in staat zijn om het effect van je commercial in kaart te brengen en advies te geven voor bijsturing en verbetering van de creatie.
MediaTest geeft jouw commercial KRACHT
Dat doen we met snel en doordacht onderzoek. De voordelen van Captivation op een rij:
- Snel inzicht in de prestaties van je commercial
- Met een video op maat van de aandachtscurve van je commercial
- Direct afgezet tegen alle relevante benchmarks voor duiding van resultaten
- Voordeliger dan je denkt!
- Binnen vier werkdagen een volledig rapport met gedetailleerd advies in huis
Methode en technieken
In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden en technieken we inzetten. Bijvoorbeeld:
Wil je ook je commercial verbeteren?
Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder! Of vul onderstaand contactformulier in.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.