Captivation commercialtest

Tv- en radiocommercials: toonaangevende massamediale middelen in de (marketing)communicatiemix rondom jouw brand, product of organisatie. Maar ook een flinke hap uit je budget. Dan kun je maar beter zeker zijn van de effectiviteit van je commercial of pre-roll. Hoe? Met onze exclusieve Captivation commercialtest kan dat snel en voordelig.

Ontdek de kracht van de Captivation commercialtest

Met één mooie massamediale uiting in één klap je totale doelgroep bereiken. Waardevol dus. Maar ook altijd effectief? Captivation laat onomstotelijk zien hoe je commercial of pre-roll scoort bij je doelgroep en wat je commercial zal opleveren. En zet je bovendien op het spoor van wat wel en wat niet werkt. Zodat jij –met onze aanbevelingen- doelgericht kunt bijsturen voor het beste effect van je tv- of radiocommercial.

Zet Captivation commercialtest in als pre- of post-test, zoals veel van onze klanten. Dan legt MediaTest je commercial voor bij 150 respondenten uit jouw doelgroep langs de lat van een set cruciale KPI’s. Bovendien laat Captivation in een op maat gemaakte video per seconde en scene de aandachtscurve van je commercial zien. Een absolute USP van ons model.

captivation model

Benchmark

De test wordt online uitgevoerd in een reel, een reclameblok, van zes commercials die in willekeurige volgorde worden getoond. Zo kunnen we ook uitspraken doen over de opvalwaarde, herinnering en merkterugkoppeling.

En onze unieke benchmarkdatabase van ruim 1.600 tv- en 300 radiocommercials gebruiken we om de prestaties van jouw commercial af te zetten tegen relevante benchmarks. Waardoor we nog beter in staat zijn om het effect van je commercial in kaart te brengen en advies te geven voor bijsturing en verbetering van de creatie.

Het fraaie van de Captivation-methode is dat je de aandacht van de kijker volgt. Wat boeit wel? Wat boeit niet? Naast de gebruikelijke info van een pre- of post-test, maakt dit direct duidelijk hoe onze tv-spot communiceert. Eén beeld zegt meer dan 1000 cijfers.

Rabobank

Ik was blij verrast met de snelheid waarmee dit radiocommercial onderzoek door MediaTest kon worden opgezet, met de kosten, en met de concrete resultaten. Daarnaast was alles ook nog eens aantrekkelijk en duidelijk grafisch weergegeven.

A.S. Watson Health & Beauty Benelux

MediaTest geeft jouw commercial KRACHT!

En dat doen we snel en doordacht. De voordelen van Captivation op een rij:

  • Snel inzicht in de prestaties van je commercial
  • Met een video op maat van de aandachtscurve van je commercial
  • Direct afgezet tegen alle relevante benchmarks voor duiding van resultaten
  • Voordeliger dan je denkt!
  • Binnen vier werkdagen een volledig rapport met gedetailleerd advies in huis

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Wil je ook je commercial laten testen?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een Captivation commercialtest zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Stephan van Furth | Managing Partner
020-410 00 00 | svanfurth@mediatest.nl