PR-onderzoek

Als PR-specialist ben je altijd op zoek naar manieren om jouw merk of organisatie in de schijnwerpers te zetten. Maar hoe zorg je ervoor dat je in de aandacht komt? Slim PR-onderzoek kan daar een belangrijke rol in spelen.

Ontdek de kracht van PR-onderzoek

Resultaten uit PR-onderzoek doen het goed in de media. Ze worden veel gelezen en gedeeld en het rendement is daarmee veel hoger dan bij andere vormen van reclame. Bovendien: jij bepaalt zelf met welk onderwerp je in de aandacht komt.

Er is een belangrijk verschil tussen PR-onderzoek en andere vormen van marktonderzoek. Bij marktonderzoek gaan we op zoek gaan naar een antwoord op vragen. Bij PR-onderzoek weten we van tevoren wat de gewenste informatie is en we stemmen daar de vragen op af. We denken in termen van mogelijke ‘headlines’. Een goed ingericht PR-onderzoek levert input op voor meerdere persberichten en is daardoor voor een langere periode bruikbaar in de externe communicatie.

Ontdek de mogelijkheden van PR-onderzoek

Dit type onderzoek kan voor veel doeleinden ingezet worden. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het verbeteren van het imago van jouw organisatie
  • Het vergroten van jouw naamsbekendheid
  • Inzicht in de mening van de Nederlandse bevolking over een maatschappelijk thema, om daar vervolgens over te kunnen communiceren
  • Het verkrijgen van input om een claim van jouw merk kracht bij te zetten

De voordelen van PR-onderzoek op een rij

  • Je bepaalt zelf met welk onderwerp jouw merk in de media komt
  • Prikkelende en nieuwswaardige vragen als directe input voor persberichten
  • Een infographic van de meest opvallende resultaten
  • Out-of-the-box crossings en verbanden
  • Representatieve steekproef
  • Snel schakelen en korte doorlooptijd
  • Voordelige tarieven

MediaTest geeft jouw externe communicatie KRACHT

Wij voeren PR-onderzoek altijd snel, doordacht en objectief uit. Snel omdat het vaak belangrijk is om aan te sluiten bij de actualiteit. Doordacht omdat het onderzoek valide en betrouwbaar moet zijn, juist omdat het sterk in de aandacht komt. En objectief zodat de resultaten boven elke twijfel verheven zijn.

Wil je ook PR-onderzoek doen?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een PR-onderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Eline Zwinkels | Senior Consultant
020-410 00 00 | ezwinkels@mediatest.nl

Gerelateerde cases & blogs

Case: PR-onderzoek voor YoungOnes
|