Is je product of dienst nog in ontwikkeling en wil je tussentijds feedback van potentiële gebruikers? Of wil je ervaringen ophalen uit het dagelijkse leven van je klant? Dan is onderzoek binnen een online community de perfecte methode. Want de vaste groep deelnemers voorziet je –zo lang je wilt- van een keur aan verdiepende informatie.

online community

Methode

MediaTest maakt gebruik van een geavanceerde, interactieve online tool, dat we op maat maken naar jouw doelstellingen en vullen met een representatieve steekproef uit je doelgroep. Via forum discussies, foto-opdrachten, dagboeken, polls, meerkeuzevragen en allerlei andere opdrachten verzamelen wij zowel diepgaande kwalitatieve data, als waardevolle cijfermatige inzichten.

Binnen onze online community tool geven respondenten een aantal dagen of weken hun mening over jouw onderzoeksvragen via een online platform, onder leiding van een ervaren onderzoeksspecialist/moderator. In ons gebruiksvriendelijke platform kun je zelf meekijken naar de reacties van de respondenten.

Krachtige voordelen van een online community

  • Een iteratief proces, waarbij de input van de doelgroep continu de kracht van nieuwe concepten of vragen versterkt.
  • De opdrachtgever kan live de resultaten inzien, de discussies volgen en daarop direct inspelen.
  • Een zeer flexibel en gebruiksvriendelijk onderzoekstool, waarin bijsturen en toevoegen van extra’s gemakkelijk is.
  • Landelijke spreiding van respondenten eenvoudig te bereiken.
  • Flexibele doorlooptijd van enkele dagen tot meerdere weken. Of zelfs de keuze voor een permanent actieve online research community.