Effectief communicatiecampagnes voeren wordt steeds belangrijker. De investering van organisaties is hoog, terwijl budgetten vaak onder druk staan. Van jou, als marketeer, wordt optimaal effect op de marketing- en sales doelstellingen van je campagne verwacht. Onze Campagne Effectmeting geeft je inzicht in het effect van de campagne, waardoor jij optimaal kunt sturen op je campagne-inzet.
Ontdek de kracht van een campagne effectmeting
Bereikt de campagne de juiste doelgroep en in welke mate komen de boodschappen over? En wat is het effect als het gaat om kennis, houding en gedrag? Wat je doelstellingen ook zijn, met de MediaTest Campagne Effectmeting krijg je volledig inzicht in de kracht en in de verbeterpunten van jouw campagne. En kun je met aanpassingen in de uitingen of het mediaplan de campagne optimaliseren.
Campagne Effectmetingen tonen aan in welke mate de marketing- en communicatiedoelstellingen behaald worden. Hiervoor gebruiken wij bij Campagne Effectmetingen dit beproefde model:
Van bereik naar effect: dat is het uitgangspunt van dit model.
MediaTest ziet bereik (en herkenning) niet zozeer als een uitkomst, maar als een voorwaarde voor effect. Een tweede voorwaarde is de kwaliteit van uiting(en). Samen bepalen zij de effectiviteit van de communicatie. Het gewenste effect wordt alleen bereikt als alle schakels goed scoren. Daarom meten wij al deze onderdelen. Zo identificeren we snel eventuele zwakke schakels, die vervolgens verbeterd kunnen worden.
- Kennis, houding (imago, brand trust), gedrag/activatie
- Toegevoegde waarde cross mediale inzet
MediaTest geeft jouw campagne KRACHT
Dat doen we doordacht en voordelig, met nadruk op de praktische verbeterkansen. De voordelen op een rij:
- Snel en overzichtelijk inzicht in het behalen van de (communicatie)doelstellingen.
- Meerdere meetmomenten voor een betrouwbaar resultaat.
- To-the-point rapportage met concrete aanbevelingen.
- Optimale interpretatie en rapportage van de resultaten door onze ruime ervaring met campagne effectmetingen.
- Voordelige tarieven.
Krachtige tools
In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:
De Campagne Effect Tracker inzetten?
Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een campagne effectmeting zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder! Of vul onderstaand contactformulier in.
Stephan van Furth | Managing Partner
020-410 00 00 | svanfurth@mediatest.nl
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.