Case: Onderzoek naar de interne communicatie van NS
Het is voor NS een uitdaging om alle 21.000 medewerkers goed te bereiken en te informeren. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leverde MediaTest input voor de ideale interne communicatiemix. Bij NS werken zo’n 21.000 mensen. Het is een uitdaging om deze medewerkers met zeer diverse achtergronden allemaal (even...
Lees verderCase: Uitgebreid kwalitatief onderzoek naar de digitale communicatiemix van NWO
Voor de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) onderzocht MediaTest de digitale communicatiemix. Hoe is die optimaal af te stemmen op de verschillende doelgroepen? Waar zit de ruimte voor verbetering? NWO zorgt voor kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap en is een van de belangrijkste wetenschapsfinanciers in Nederland. Het is...
Lees verderCase: UX-onderzoek voor het Kadaster
De ‘Mijn Kadaster’ omgeving van kadaster.nl was toe aan vernieuwing en personalisatie. De nieuw ontwikkelde site onderwierpen wij aan een gedegen UX-onderzoek. Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. De website van het Kadaster heeft een persoonlijke omgeving waar zakelijke klanten...
Lees verderCase: Een snelle Captivation-test voor de nieuwe Nierstichting campagne
De Nierstichting ontwikkelde een TV- en online campagne voor het nieuwe kidslabel ‘Jonge Helden’, bedoeld om duidelijk te maken dat opgroeien met een nierziekte ongelooflijk veel eist van kinderen. Wij pretesten de campagne met onze Captivation-methode. De Nierstichting ontwikkelde begin dit jaar een TV- en online campagne voor het nieuwe...
Lees verderCase: Optimalisatie van het bezoek aan Havenkrant Online
Al sinds de eerste editie van de (papieren) Havenkrant in 2009 doet MediaTest regelmatig onderzoek naar bereik, waardering en effect. Dit keer lag de focus op het optimaliseren van het effect van de Havenkrant Online. De Havenkrant richt zich op alle inwoners van Rotterdam en omstreken. Bij het huidige, zesde...
Lees verderCase: De bekendheid en het imago van Incentro
Het IT-bedrijf Incentro staat bekend om zijn vaak spraakmakende communicatie. MediaTest onderzocht het effect van deze communicatie bij uiteenlopende doelgroepen. Incentro, een IT-bedrijf, communiceert veel en vaak spraakmakend met haar diverse doelgroepen. Bij Incentro bestond de wens om meer inzicht in het effect van deze communicatie op de bekendheid, het...
Lees verderDe MediaTestDag voor Fonds Gehandicaptensport
MediaTest vierde gister haar 22ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit. Gister was MediaTest aan de slag voor Fonds Gehandicaptensport. Zij waren benieuwd wat een positievere term zou kunnen zijn als alternatief voor het woord ‘handicap’ of ‘beperking’. De...
Lees verder