MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap. In het kader van kennisdeling schrijven wij hier vervolgens een whitepaper over. Hieronder vind je een overzicht van een aantal whitepapers van de hand van MediaTest.
En wist je dat we ook op verzoek van klanten whitepapers schrijven?
Jongerenonderzoek 2018
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating.
50plussers in advertenties: het luistert nauw!
Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met de gevoelsleeftijd van de doelgroep. De gevoelsleeftijd van consumenten van 50 jaar en ouder ligt, over het algemeen, 10 jaar lager dan hun werkelijke leeftijd. Dit blijkt uit onderzoek van het Bindinc.
65plussers in een veranderend medialandschap
De televisiecultuur is aan veranderingen onderhevig en deze veranderingen gaan sneller dan ooit tevoren. Grote groepen Nederlanders maken tegenwoordig gebruik van Video On Demand-diensten (VOD) zoals Netflix, NLZiet, NPOgemist etc. Maar hoe zit dit nu eigenlijk bij de kapitaalkrachtige 65-plusser?
Tips voor een effectievere TV-commercial
250 TV-commercials zijn geanalyseerd op een tal van inhoudelijke kenmerken, om te zien of er bepaalde richtlijnen zijn voor wat wel of wat juist niet werkt bij een TV-commercial. Op basis van de resultaten worden in het whitepaper tien tips gegeven voor een effectievere TV-commercial.
De inzet van zakelijk WhatsApp
De inzet van zakelijk WhatsApp is in opkomst. MediaTest heeft onderzoek gedaan naar de optimale inzet hiervan. De resultaten laten zien dat het zakelijk gebruik van WhatsApp nog in het beginstadium zit. Er is contact tussen organisaties en klanten, maar WhatsApp is geen voorkeurskanaal en de klant houdt graag zelf het initiatief.
Klantbeleving staat centraal
Het centraal stellen van de klantbeleving is een steeds belangrijker wordende trend. Ontwikkelingen rondom dit thema zijn in kaart gebracht en er is vast-gesteld hoe de trend door media-experts wordt gedefinieerd en toegepast. In het whitepaper worden negen tips gegeven om de klantbeleving centraal te stellen.
Vaktechnisch overleg nog voor verbetering vatbaar
In deze whitepaper wordt een beeld geschetst van de opzet van het VTO bij de verschillende kantoren in Nederland en
wordt inzicht verschaft in factoren die bepalen of een VTO succesvol is of niet. Wolters Kluwer wil met deze whitepaper
een aanzet geven tot het optimaliseren van het VTO in Nederland.