Interne communicatieonderzoek

Binnen beginnen, is buiten winnen! Als organisatie werk je hard aan een doordachte strategie voor je interne communicatie en zorg je dat de middelen-architectuur op orde is. Dit alles om medewerkers mee te nemen, te informeren en te engageren, zodat zij zich betrokken en gewaardeerd voelen. Alleen dan kunnen zij met hun kennis, houding en gedrag de externe belofte van jouw merk versterken. Essentieel dus om écht effectief te zijn. Onderzoek van MediaTest helpt je hierbij.

Ontdek de kracht van een interne communicatieonderzoek

Behaal jij je interne communicatiedoelstellingen? Bereik je zelfs die allerlastigste deeldoelgroep? En hoe zit het met de usability van je intranet? Vaak moeilijke vragen. Of het nu gaat om de gehele interne mix, een interne campagne of één specifiek middel, zoals (sociaal)intranet, blogs/vlogs, nieuwsbrieven, online- of print personeelsmagazines, MediaTest geeft je de antwoorden met slim communicatieonderzoek.

Maatwerk

MediaTest brengt voor je in kaart welk segment van je doelgroep je via welk kanaal of middel kunt bereiken en met welke content je dat het beste kunt doen. Bij MediaTest is elk interne communicatieonderzoek maatwerk, nauw aansluitend bij de unieke doelstellingen en doelgroepen van jouw interne communicatieplan. Zo kunnen we goed en scherp onderzoek doen. Zodat jij op basis van de onderzoeksresultaten onderbouwde beslissingen kunt nemen. Hoe verdeel je het budget effectief? Welke middelen scherp je aan? Waar ga je sterk op inzetten? Van welke middelen neem je afscheid? Om zo de medewerkers krachtig en effectief te bereiken, te boeien en te binden.

MediaTest geeft jouw interne communicatie KRACHT

Dat doen we doordacht en voordelig, met nadruk op de praktische verbeterkansen, zodat jij doelgericht de juiste keuzes kunt maken om tot een effectieve middelenmix te komen.

  • Snel en overzichtelijk inzicht in de haalbaarheid van je (communicatie)doelstellingen en de effectiviteit van je strategie en middelenmix
  • Snel schakelen in het gehele onderzoekstraject
  • To-the-point rapportage met concrete aanbevelingen en verbeterkansen
  • Profiteren van vergelijking met onze uitgebreide benchmarks, bijvoorbeeld voor personeelsbladen

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Usability onderzoek uitvoeren?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een interne communicatieonderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw brand of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Bart Kleijn | Client Director
020-410 00 00 | bkleijn@mediatest.nl