Digitalisering en nieuwe devices vragen om continue innovatie binnen de communicatiemix. Tegelijkertijd zijn er ook steeds meer redenen om doelgroep juist niet digitaal te benaderen. In alle gevallen is het essentieel om de wensen en waardering van de doelgroep scherp in beeld te hebben, zodat je product hier optimaal op aansluit en daarmee optimaal effect sorteert. De MediaTest Concepttest biedt je de mogelijkheid om jouw product in de conceptfase aan de doelgroep voor te leggen.

concept test

Bij MediaTest is elk onderzoek naar concepten maatwerk, nauw aansluitend bij de unieke doelstellingen en doelgroepen van jouw product. Zodat jij op basis van de onderzoeksresultaten onderbouwde beslissingen kunt nemen.

De kracht van een concepttest

Veel concepten die wij onderzoeken bevatten complexe informatie en zijn voor een specifieke doelgroep ontwikkeld. Om die reden is een uitgebreide briefing met het ontwikkelteam een must.

Vervolgens doen wij een kwalitatieve concepttest door middel van diepte-interviews of groepsgesprekken. Echt veldwerk, online of nog face-to-face, waarbij het ontwikkelteam meekijkt. Dit zorgt voor korte lijnen tussen de gespreksleider en opdrachtgever en goede inhoudelijke feedback naar de deelnemers aan het onderzoek. Bijkomend voordeel is dat het ontwikkelteam op basis van de debrief, na afloop van het veldwerk, meteen aan de slag kan met de resultaten, nog voordat de rapportage gereed is.

MediaTest geeft jouw concept KRACHT

Een concepttest levert een schat aan bruikbare informatie op. Verbeterpunten ter optimalisatie van het product, maar ook USP’s die onmisbaar zijn voor aanscherping van de propositie en voor de (marketing)communicatie rond het product. De voordelen op een rij:

  • Snel, voordelig en overzichtelijk inzicht in de belangrijkste voordelen en verbeterpunten van het product, vertaald in concrete aanbevelingen
  • Inzicht in de USP’s van het product ten behoeve van aanscherping van de propositie

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Wil je ook je concept laten testen?

Onderstaande cases/blogs laten de toegevoegde waarde van een concepttest zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder! Of vul onderstaand contactformulier in.

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.