Case: de kansen voor Breens – een online platform van Kofschip Groep

Kofschip Groep wil aan het begin van het nieuwe schooljaar een nieuw informatieplatform lanceren

Doel

Kofschip Groep wil aan het begin van het nieuwe schooljaar een nieuw informatieplatform lanceren gericht op professionals in het onderwijs. En dus had men behoefte aan inzicht in de mate waarin het concept aansluit bij de wensen en behoeften van de doelgroep. Wij legden het platform voor aan de potentiële gebruikers.

Een krachtige aanpak

In drie online focusgroepen lieten we verschillende webpagina’s van het platform in conceptvorm zien aan docenten, applicatiebeheerders, hoofden ICT en directeuren. De afbeeldingen die men zag, gaven een goede indruk van hoe het platform er zowel op desktop als op mobiel uit zal zien.

De respondenten gaven waardevolle feedback op de opzet, de content en de vormgeving. Daarnaast kwamen er veel verwachtingen aan de orde ten aanzien van de verdere invulling van het platform en de manier waarop hun gebruiksintentie nog verder verhoogd kon worden.

Conclusie

De overkoepelende conclusie van het onderzoek is dat Kofschip Groep een veelbelovend nieuw informatieplatform in handen heeft. Het platform raakt een duidelijke behoefte. Enkele aanpassingen in opzet en vormgeving kunnen ervoor zorgen dat het nog sterker wordt.

Interessante case?

Benieuwd hoe we jouw concept kunnen optimaliseren door middel van een concepttest? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl