Als organisatie communiceer je veel met diverse doelgroepen. Met klanten, prospects, medewerkers, stakeholders en eventueel met adverteerders en sponsoren. Met de website als basis worden video, podcasts, nieuwsbrieven, e-zines en magazines ingezet. Deze ’owned’ media vragen over het algemeen een hoge investering in tijd en geld. Daarom is het optimaliseren van het effect van groot belang.

MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek om dit effect te optimaliseren. Hieronder staat een aantal mogelijke tools.

Onderzoek je middelen- of communicatiemix

Het ontwikkelen van een effectieve, geïntegreerde middelenmix voor jouw merk of organisatie is een complex proces met ontelbare mogelijkheden. Het is dus belangrijk om precies te weten hoe jij je doelgroep het beste kunt bereiken, boeien en binden. Of het nu gaat om optimalisatie van de bestaande mix of inrichting van een nieuwe, optimaliseer je middelenmix op basis van onderzoek door MediaTest.

Onderzoek het effect van je (branded) content

Branded content wordt vaak vakkundig en met veel liefde gemaakt. Maar voldoet deze content wel aan de doelstellingen die vooraf bepaald zijn? MediaTest verschaft inzicht in het bereik, de waardering en het effect van je content. We beschikken over diverse benchmarks zodat we de resultaten af kunnen zetten tegen die van verglijkbare e-zines, nieuwsbrieven, magazines, video’s, podcasts, etc.; intern of extern, online of offline. Welk middel dan ook. Ons middelen-effectonderzoek is hierbij onmisbaar.

Concepttest

Sluiten de nieuwe (uitgeef-)producten aan bij de wensen van de doelgroep? Is de content op maat? Navigeert de doelgroep makkelijk door het product? Bij MediaTest is elk onderzoek naar een concept maatwerk, waarbij er veel aandacht is voor de manier waarop en in welke volgorde het concept gepresenteerd wordt, nauw aansluitend bij de unieke doelstellingen en doelgroepen van jouw product.

Jongerenonderzoek

In samenwerking met Wayne Parker Kent (Mediahuis) voeren wij jaarlijks het grote Jongerenonderzoek uit. Onderzoek om de leefwereld van de Millenials en Generation Z in kaart te brengen. Ook jij kunt je vragen stellen aan ons jongerenpanel!

Zie ook:

Michiel Rotteveel

Meer weten over doelgroep communicatie?

Neem contact met mij op! Of vul onderstaand contactformulier in.

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00
mrotteveel@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.