Doelgroepcommunicatie

Concepttest

Sluiten de nieuwe producten aan bij de wensen van de doelgroep? Is de content op maat? Navigeert de doelgroep makkelijk door het product? Bij MediaTest is elk onderzoek naar uitgeefconcepten maatwerk, nauw aansluitend bij de unieke doelstellingen en doelgroepen van jouw product.

Lezersonderzoek

Relatiemedia, publiekstijdschriften, digitale magazines, e-mailnieuwsbrieven of personeelsbladen. Intern of extern, online of offline. Welk middel dan ook: voor jouw uitgave kun je niet zonder een onderbouwd inzicht in bereik, informatiebehoefte, waardering, leesgedrag en effect. Ons lezersonderzoek is hierbij onmisbaar.

Abonneekringonderzoek

Of we nu spreken over abonnees, gebruikers, leden of lezers, voor uitgevers is een ‘bereik’ van cruciaal belang. Om die reden is het voor uitgevers van belang om continu te werken aan een optimale aansluiting van titels en producten op de gebruikersgroep. Door middel van ons abonneekringonderzoek brengen wij de kracht van titels en uitgeefproducten in kaart.

Opzeggersonderzoek

Het hebben van abonnees is goed, maar hoe loyaal zijn deze abonnees? Is de titel eerste keuze of moet zij concurreren? Waarom zeggen ‘stoppers’ op en sluimeren deze redenen ook bij de abonnees? Tijd voor een opzeggersonderzoek van MediaTest!

Middelenmixonderzoek

Het ontwikkelen van een effectieve, geïntegreerde middelenmix voor jouw merk of organisatie: daarbij ga je niet over één nacht ijs. Terecht, want het is een complex proces met ontelbare mogelijkheden. Belangrijk dus om precies te weten hoe jij je doelgroep het beste kunt bereiken, boeien en binden. Dat vraagt om middelenmixonderzoek van MediaTest.

Interne communicatieonderzoek

MediaTest brengt voor je in kaart welk segment van je doelgroep je via welk kanaal of middel kunt bereiken en met welke content je dat het beste kunt doen. Bij MediaTest is elk interne communicatieonderzoek maatwerk, nauw aansluitend bij de unieke doelstellingen en doelgroepen van jouw interne communicatieplan.

Jongerenonderzoek

In samenwerking met Wayne Parker Kent voeren wij jaarlijks het grote Jongerenonderzoek uit. Onderzoek om de leefwereld van de Millenials en Generation Z in kaart te brengen. Ook jij kunt je vragen stellen aan ons jongerenpanel!

Adverteerdersonderzoek

Adverteerders of content-partners zijn een belangrijke inkomstenbron voor uitgevers. Cruciaal dus om precies te weten wat jou, als uitgever, aantrekkelijk maakt voor adverteerders. Adverteerdersonderzoek van MediaTest laat de adverteerder aan het woord en brengt zo snel en eenduidig hun wensen, behoeften en budgetten in kaart.

Michiel Rotteveel

Meer weten over doelgroep communicatie?

Neem contact met mij op!

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00
mrotteveel@mediatest.nl