Mediatestdag fonds gehandicaptensport
De MediaTestDag voor Fonds Gehandicaptensport
MediaTest vierde gister haar 22ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit. Gister was MediaTest aan de slag voor Fonds Gehandicaptensport. Zij waren benieuwd wat een positievere term zou kunnen zijn als alternatief voor het woord ‘handicap’ of ‘beperking’. De...
Lees verder
Case: PR-onderzoek voor YoungOnes
PR-onderzoek is erop gericht om nieuwswaardige kennis te vergaren. Dat is zeer goed gelukt in het onderzoek dat wij deden voor YoungOnes onder jongeren die als freelancer via een platform werken en onder jongeren die dat niet doen. Zo blijkt bijvoorbeeld dat 83 procent van de jonge freelancers aangeeft niet...
Lees verder
Case: de kansen voor Breens – een online platform van Kofschip Groep
Kofschip Groep wil aan het begin van het nieuwe schooljaar een nieuw informatieplatform lanceren gericht op professionals in het onderwijs. En dus had men behoefte aan inzicht in de mate waarin het concept aansluit bij de wensen en behoeften van de doelgroep. Wij legden het platform voor aan de potentiële...
Lees verder
CASE-Campagne effectmeting anti-discriminatie
Case: Campagne effectmeting anti-discriminatie
De gemeente Amsterdam wil dat iedere Amsterdammer zich in Amsterdam thuis voelt. Een brede, normstellende campagne tegen discriminatie moet daaraan bijdragen. Maar welk effect heeft de campagne op omstanders en slachtoffers van discriminatie? Wij onderzochten het. De campagne bestaat uit posters op straat en social posts op Facebook en Instagram...
Lees verder
CASE-TRANSPORT EN LOGISTIEK NEDERLAND OPTIMALISATIE COMMUNICATIEMIX
Case: Transport en Logistiek Nederland: Optimalisatie communicatiemix
Transport en Logistiek Nederland (TLN) communiceert via diverse kanalen met hun leden en stakeholders. Onderzoek moet concrete actiepunten opleveren om deze mix te optimaliseren of opnieuw in te richten. Door middel van een online enquête, focusgroepen en online diepte-interviews hebben we diepgaand achterhaald hoe het informatiegedrag van de doelgroep is...
Lees verder
Case: Brieventest – Gemeente Amsterdam
De gemeente Amsterdam wil een groene en duurzame leefomgeving voor alle Amsterdammers. Een van de maatregelen waarop de gemeente inzet, is het verminderen van afval en het hergebruik van waardevolle grondstoffen. Op dit moment gebeurt dat nog te weinig. Daarom gaat de gemeente Amsterdam de komende jaren alle locaties met...
Lees verder
Case: Campagne-effect monitor Center Parcs
Om de groeidoelstellingen kracht bij te zetten, lanceert Center Parcs een nieuwe campagne in Nederland, België en Duitsland. Door de impact van de campagnes te verbeteren is een nieuwe route ingeslagen en worden de campagnes opgebouwd vanuit het Touch, Tell en Sell principe. Het is belangrijk om per fase te...
Lees verder
CASE-Inzicht in de doelgroep van Quote
Case: Inzicht in de doelgroep van Quote
Inzicht in de doelgroep van Quote Met het oog op een optimale aansluiting bij de doelgroep is men bij Quote, een titel van Hearst Netherlands, benieuwd naar belangrijke motieven om abonnee te worden, te blijven en redenen om op te zeggen. Daarnaast is een aantal digitale proposities en merk-extensies aan...
Lees verder
CASE-KRO-NCRV Online interviews voor de nieuwe website
Case: KRO-NCRV-Online interviews voor de nieuwe website
Een nieuwe website voor KRO-NCRV MediaTest werd door KRO-NCRV gevraagd om de ontwikkeling van de nieuwe website te begeleiden met onderzoek. Feedback van de gebruiker is in een dergelijk traject uiteraard van groot belang. Het onderzoek was gericht op de user experience, om zo verbeterpunten aan het licht te brengen...
Lees verder