Case: Lezersonderzoek naar het digitale magazine &Holland van de provincie Noord-Holland
De provincie Noord-Holland brengt zes keer per jaar het digitale magazine ‘&Holland’ uit, een magazine gericht op alle inwoners van Noord-Holland. Het digitale magazine is beduidend anders dan een regulier, papieren magazine. &Holland bevat veel navigatie-elementen, zoals doorklikmogelijkheden, scrollen door pagina’s en interactieve quizzen en filmpjes. De provincie Noord-Holland wil...
Lees verderCase: Concepttesting voor Noordhoff Uitgevers
Noordhoff Uitgevers levert educatieve diensten en producten aan basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO, hoger onderwijs en aan onderwijsprofessionals. Het ontwikkelen en herzien van onderwijsmethoden is een intensief proces, waarbij kwaliteit voor de docent voorop staat. Een belangrijk ijkpunt in dat ontwikkelproces is de concepttest, zo’n twee jaar voor de lancering van...
Lees verderCase: Hoe ziet de customer journey van Cito eruit?
Cito is een begrip in het primair en voortgezet onderwijs. Om haar klanten optimaal te bedienen én om marktleider te blijven, wil Cito graag de customer journey van haar klanten in kaart brengen. Tegelijkertijd heeft Cito een nieuwe propositie voor het primair onderwijs in ontwikkeling. Een kans om twee onderzoeksvragen...
Lees verderCase: Slim coveronderzoek voor de Havenkrant
Sinds de lancering in 2009 doet MediaTest regelmatig lezersonderzoek voor de Havenkrant. Omdat keer op keer blijkt dat de cover cruciaal is in het bereik, de waardering en het leesgedrag, hebben we het onderzoek dit keer uitgebreid met coveronderzoek. En het moest slim coveronderzoek zijn, omdat we op zoek gingen...
Lees verderCase: Lezersonderzoek voor NS SPOOR
Hoe effectief is het magazine SPOOR voor NS? Primaire doelstelling van het NS-magazine SPOOR is het aantal treinreizen binnen het sociaal-recreatieve segment te verhogen. Daarnaast draagt SPOOR bij aan een positief imago van NS en stevige klantenbinding. Continue ontwikkeling en verbetering van het magazine is dus cruciaal. Vandaar de vraag...
Lees verderCase: Pre-test tv-commercial: Contactloos Betalen
Hoe sterk is het concept van de tv-commercial ‘Contactloos Betalen’? Eigen Fabrikaat heeft in opdracht van Betaalvereniging Nederland een eerste opzet voor de tv-commercial ‘Contactloos Betalen’ ontwikkeld. Het betreft een moving storyboard, inclusief voice-over. Doelstelling van het onderzoek is input te krijgen voor de verdere ontwikkeling van de commercial. Het...
Lees verderCase: Research community voor ANWB
Hoe waardeert een research community van kampeerders de propositie en het aanbod van de ANWB? De ANWB: al jarenlang een begrip onder kampeerders. Toch wilde ANWB graag antwoord op de vraag of haar aanbod en propositie nog steeds goed aansluiten bij de wensen en behoeften van kampeerders. Om zo haar...
Lees verderCase: Pre-test banners gemeente Amsterdam: Straatintimidatie onder jongeren
Welke aanscherping is nodig voor een optimale inzet van deze banners? De gemeente Amsterdam ontwikkelde een bannercampagne rondom straatintimidatie onder jongeren. Hiervoor zijn negen concepten (banners) ontworpen. Deze banners maken duidelijk dat intimidatie op straat niet acceptabel is. De tone-of-voice van deze campagne is gewaagd en ongebruikelijk voor de manier...
Lees verder