Cases

CASE-TRANSPORT EN LOGISTIEK NEDERLAND OPTIMALISATIE COMMUNICATIEMIX
Case: Transport en Logistiek Nederland: Optimalisatie communicatiemix
Transport en Logistiek Nederland (TLN) communiceert via diverse kanalen met hun leden en stakeholders. Onderzoek moet concrete actiepunten opleveren om deze mix te optimaliseren of opnieuw in te richten. Door middel van een online enquête, focusgroepen en online diepte-interviews hebben we diepgaand achterhaald hoe het informatiegedrag van de doelgroep is...
Lees verder
CASE-Inzicht in de doelgroep van Quote
Case: Inzicht in de doelgroep van Quote
Inzicht in de doelgroep van Quote Met het oog op een optimale aansluiting bij de doelgroep is men bij Quote, een titel van Hearst Netherlands, benieuwd naar belangrijke motieven om abonnee te worden, te blijven en redenen om op te zeggen. Daarnaast is een aantal digitale proposities en merk-extensies aan...
Lees verder
CASE-KRO-NCRV Online interviews voor de nieuwe website
Case: KRO-NCRV-Online interviews voor de nieuwe website
Een nieuwe website voor KRO-NCRV MediaTest werd door KRO-NCRV gevraagd om de ontwikkeling van de nieuwe website te begeleiden met onderzoek. Feedback van de gebruiker is in een dergelijk traject uiteraard van groot belang. Het onderzoek was gericht op de user experience, om zo verbeterpunten aan het licht te brengen...
Lees verder
CASE-Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff
Case: Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff
Het testen van concepten van onderzoeksmethoden Voor het testen van concepten van onderzoeksmethoden zijn vertrouwelijkheid van het materiaal en het belang van papieren materiaal belangrijke argumenten om toch voor face-to-face veldwerk te kiezen. De coronacrisis maakte van de nood een deugd. Het concept voor Getal & Ruimte is getest via...
Lees verder
Case: Campagne-effect onderzoek naar McDonald’s Crew zoekt Crew campagne
Met deze ‘Crew zoekt Crew’ campagne heeft McDonald’s op 5 november 2019 een welverdiende Zilveren Effie verdiend.Doel McDonald’s is in 2019 een campagne gestart om nieuwe sollicitanten aan te trekken. De campagne richt zich op jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar en heeft als doelstellingen onder andere...
Lees verder
lezersonderzoek KLM flying dutchman
Case: KLM – Flying Dutchman – lezersonderzoek
Doel van Flying Dutchman is het bieden van inspiratie en informatie, om zo de band van frequente reizigers met KLM te verstevigen. MediaTest deed een lezersonderzoek naar het bereik, de waardering en het effect. De opzet bestond uit uitgebreid kwantitatief online onderzoek onder de deelnemers van het Flying Blue-programma die...
Lees verder
usability onderzoek website avrotros
Case: Usability onderzoek naar de website avrotros.nl
Hoe kan de gebruiksvriendelijkheid van deze website op verschillende devices geoptimaliseerd worden? In het voorjaar van 2018 heeft AVROTROS de vernieuwde website gelanceerd. Deze website werd in het tweede deel van 2018 verder doorontwikkeld. In het iteratieve proces van verbetering en ontwikkeling heeft AVROTROS behoefte aan feedback van de gebruiker....
Lees verder
pretest online video rabobank
Case: Pre-test online video Rabobank
Welke aanpassingen zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste online video? Rabobank ontwikkelt een nieuwe campagne, gericht op startende ondernemers. Het doel van de campagne is Rabobank te positioneren als dé bank voor startende ondernemers. Eén van de onderdelen van deze campagne is een online video waarbij de...
Lees verder
CASE-alfatoetsen Cito
Case: Onderzoek naar alfatoetsen Cito
Betere spreiding door online diepte-interviews. Cito ontwikkelt Alfatoetsen ter ondersteuning van alfabetiseringstrajecten voor analfabeten en anders-alfabeten met een niet-Nederlandse achtergrond. Voor de optimalisatie van deze toetsen is inzicht gewenst in het gebruik van en oordeel over deze toetsen. Uitdaging in de onderzoeksopzet is om een relatief kleine, landelijk gespreide doelgroep...
Lees verder