Case: Ziekenhuischeck NVZ
MediaTest heeft de website Ziekenhuischeck.nl onderzocht. De website Ziekenhuischeck.nl van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) geeft informatie over verschillende ziekenhuizen in Nederland. Ziekenhuischeck.nl geeft patiënten informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen door onder meer de vergelijkingsfunctie van de site. In 2017 onderzocht MediaTest al de voorganger van Ziekenhuischeck.nl, Kwaliteitsvenster. ...
Lees verder
Case: De pre-test van de booster-campagne van de gemeente Amsterdam
De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie. In deze campagne zijn verschillende personen, beroepen en quotes te zien. In een pretest heeft MediaTest twaalf varianten voorgelegd aan de specifieke doelgroep.  De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie bestaande uit diverse posters met daarop steeds...
Lees verder
social media onderzoek
Case: De social media strategie van provincie Noord-Holland
De provincie Noord-Holland wil met haar verschillende social media accounts toegankelijk zijn voor de inwoners en direct met hen in gesprek gaan. De provincie wilde achterhalen wat het effect is van de social media inzet en hoe zij dit effect verder kan optimaliseren. ‘Het verkrijgen van inzicht in het social...
Lees verder
NS interne communicatiemix
Case: Onderzoek naar de interne communicatie van NS
Het is voor NS een uitdaging om alle 21.000 medewerkers goed te bereiken en te informeren. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leverde MediaTest input voor de ideale interne communicatiemix. Bij NS werken zo’n 21.000 mensen. Het is een uitdaging om deze medewerkers met zeer diverse achtergronden allemaal (even...
Lees verder
kwalitatief onderzoek nwo
Case: Uitgebreid kwalitatief onderzoek naar de digitale communicatiemix van NWO
Voor de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) onderzocht MediaTest de digitale communicatiemix. Hoe is die optimaal af te stemmen op de verschillende doelgroepen? Waar zit de ruimte voor verbetering?  NWO zorgt voor kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap en is een van de belangrijkste wetenschapsfinanciers in Nederland. Het is...
Lees verder
ux-onderzoek mijn kadaster
Case: UX-onderzoek voor het Kadaster
De ‘Mijn Kadaster’ omgeving van kadaster.nl was toe aan vernieuwing en personalisatie. De nieuw ontwikkelde site onderwierpen wij aan een gedegen UX-onderzoek.  Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. De website van het Kadaster heeft een persoonlijke omgeving waar zakelijke klanten...
Lees verder
campagne nierstichting
Case: Een snelle Captivation-test voor de nieuwe Nierstichting campagne
De Nierstichting ontwikkelde een TV- en online campagne voor het nieuwe kidslabel ‘Jonge Helden’, bedoeld om duidelijk te maken dat opgroeien met een nierziekte ongelooflijk veel eist van kinderen. Wij pretesten de campagne met onze Captivation-methode. De Nierstichting ontwikkelde begin dit jaar een TV- en online campagne voor het nieuwe...
Lees verder
Havenkrant online
Case: Optimalisatie van het bezoek aan Havenkrant Online
Al sinds de eerste editie van de (papieren) Havenkrant in 2009 doet MediaTest regelmatig onderzoek naar bereik, waardering en effect. Dit keer lag de focus op het optimaliseren van het effect van de Havenkrant Online. De Havenkrant richt zich op alle inwoners van Rotterdam en omstreken. Bij het huidige, zesde...
Lees verder
onderzoek imago incentro
Case: De bekendheid en het imago van Incentro
Het IT-bedrijf Incentro staat bekend om zijn vaak spraakmakende communicatie. MediaTest onderzocht het effect van deze communicatie bij uiteenlopende doelgroepen. Incentro, een IT-bedrijf, communiceert veel en vaak spraakmakend met haar diverse doelgroepen. Bij Incentro bestond de wens om meer inzicht in het effect van deze communicatie op de bekendheid, het...
Lees verder