Case: Leger des Heils: klanttevredenheidsonderzoek
MediaTest voerde een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de donateurs en collectanten van het Leger des Heils met een focus op de communicatie. Als het gaat om fondsenwerving, heeft het Leger des Heils een grote en trouwe achterban van donateurs en collectanten. Het Leger des Heils besteedt veel aandacht aan communicatie met...
Lees verderCase: de imago-campagne van Bovemij
Ondernemers in de mobiliteitsbranche zijn zich er niet altijd van bewust dat Bovemij veel meer voor hen kan betekenen dan verzekeren en financieren. Om het beeld te verbreden ontwikkelde het bureau The Post een campagne. MediaTest voerde, in twee fasen, de pre-test uit. Bovemij heeft als financieel dienstverlener al bijna...
Lees verderCase: ZiN
Zorginstituut Nederland beheert de website Horizonscan Geneesmiddelen, waarop men informatie over de komst van nieuwe geneesmiddelen deelt. Bij het Zorginstituut is behoefte aan inzicht in het profiel van bezoekers en hun ervaringen met de site. Horizonscan Geneesmiddelen is een initiatief van negen partijen; Zorginstituut Nederland is de beheerder. Op de...
Lees verderCase: Naturalis
Om de twee jaar voert MediaTest een onderzoek uit naar de bekendheid en het imago van Naturalis Biodiversity Center. Ook dit jaar heeft MediaTest dit onderzoek weer uitgevoerd, waarbij dit keer nadrukkelijk is ingegaan op de maatschappelijke rol van Naturalis. Naturalis is het internationale centrum voor biodiversiteit. Het leven op...
Lees verderCase: Ziekenhuischeck NVZ
MediaTest heeft de website Ziekenhuischeck.nl onderzocht. De website Ziekenhuischeck.nl van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) geeft informatie over verschillende ziekenhuizen in Nederland. Ziekenhuischeck.nl geeft patiënten informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen door onder meer de vergelijkingsfunctie van de site. In 2017 onderzocht MediaTest al de voorganger van Ziekenhuischeck.nl, Kwaliteitsvenster. ...
Lees verderCase: Onderzoek naar de interne communicatie van NS
Het is voor NS een uitdaging om alle 21.000 medewerkers goed te bereiken en te informeren. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leverde MediaTest input voor de ideale interne communicatiemix. Bij NS werken zo’n 21.000 mensen. Het is een uitdaging om deze medewerkers met zeer diverse achtergronden allemaal (even...
Lees verderCase: Uitgebreid kwalitatief onderzoek naar de digitale communicatiemix van NWO
Voor de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) onderzocht MediaTest de digitale communicatiemix. Hoe is die optimaal af te stemmen op de verschillende doelgroepen? Waar zit de ruimte voor verbetering? NWO zorgt voor kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap en is een van de belangrijkste wetenschapsfinanciers in Nederland. Het is...
Lees verder