CASE-Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff
Case: Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff
Het testen van concepten van onderzoeksmethoden Voor het testen van concepten van onderzoeksmethoden zijn vertrouwelijkheid van het materiaal en het belang van papieren materiaal belangrijke argumenten om toch voor face-to-face veldwerk te kiezen. De coronacrisis maakte van de nood een deugd. Het concept voor Getal & Ruimte is getest via...
Lees verder
Case: Campagne-effect onderzoek naar McDonald’s Crew zoekt Crew campagne
Met deze ‘Crew zoekt Crew’ campagne heeft McDonald’s op 5 november 2019 een welverdiende Zilveren Effie verdiend.Doel McDonald’s is in 2019 een campagne gestart om nieuwe sollicitanten aan te trekken. De campagne richt zich op jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar en heeft als doelstellingen onder andere...
Lees verder
lezersonderzoek KLM flying dutchman
Case: KLM – Flying Dutchman – lezersonderzoek
Doel van Flying Dutchman is het bieden van inspiratie en informatie, om zo de band van frequente reizigers met KLM te verstevigen. MediaTest deed een lezersonderzoek naar het bereik, de waardering en het effect. De opzet bestond uit uitgebreid kwantitatief online onderzoek onder de deelnemers van het Flying Blue-programma die...
Lees verder
usability onderzoek website avrotros
Case: Usability onderzoek naar de website avrotros.nl
Hoe kan de gebruiksvriendelijkheid van deze website op verschillende devices geoptimaliseerd worden? In het voorjaar van 2018 heeft AVROTROS de vernieuwde website gelanceerd. Deze website werd in het tweede deel van 2018 verder doorontwikkeld. In het iteratieve proces van verbetering en ontwikkeling heeft AVROTROS behoefte aan feedback van de gebruiker....
Lees verder
pretest online video rabobank
Case: Pre-test online video Rabobank
Welke aanpassingen zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste online video? Rabobank ontwikkelt een nieuwe campagne, gericht op startende ondernemers. Het doel van de campagne is Rabobank te positioneren als dé bank voor startende ondernemers. Eén van de onderdelen van deze campagne is een online video waarbij de...
Lees verder
CASE-alfatoetsen Cito
Case: Onderzoek naar alfatoetsen Cito
Betere spreiding door online diepte-interviews. Cito ontwikkelt Alfatoetsen ter ondersteuning van alfabetiseringstrajecten voor analfabeten en anders-alfabeten met een niet-Nederlandse achtergrond. Voor de optimalisatie van deze toetsen is inzicht gewenst in het gebruik van en oordeel over deze toetsen. Uitdaging in de onderzoeksopzet is om een relatief kleine, landelijk gespreide doelgroep...
Lees verder
concepttest e-paper volkskrant
Case: Concept test e-paper Volkskrant
Veel krantenabonnees hebben een hybride abonnement (zaterdag de krant op papier en doordeweeks digital). Met name voor deze groep wilde de Persgroep een beter digitaal product dat een relatief ‘platte’ pdf van de papieren krant is. De Persgroep ontwikkelde verschillende prototypen voor een e-paper. Een digitale krant met veel aanvullende...
Lees verder
online usability onderzoek viabovag
Case: Online usability onderzoek voor BOVAG
BOVAG lanceerde recent viaBOVAG.nl, een nieuwe auto-occasionsite waarop alleen auto’s met BOVAG-garantie te vinden zijn. De website is sterk gericht op betrouwbaarheid en transparantie, biedt zekerheden voor elke aangeboden auto en wil zo dat klanten met een vertrouwd en zeker gevoel op zoek kunnen gaan naar een occasion. Als onderdeel...
Lees verder
onderzoek tv-commercial rabobank wonen
Case: Pre-test Rabobank tv-commercial binnen 2,5 dag
Welke verbeterpunten zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste tv-commercial "Rabobank Hypotheek binnen een week; gekte op de woningmarkt"? Rabobank ontwikkelt met Ogilvy (communicatiebureau) een nieuwe tv-commercial, gericht op wonen. De commercial geeft aan dat je, in deze gekke tijden op de huizenmarkt, met ‘een hypotheek binnen een...
Lees verder