Case: Campagne Effect Tracker voor Marktplaats
Wat zijn de campagne-effecten van de communicatie-inspanningen Marktplaats en welke verbeteringen zijn mogelijk om de reclame-uitingen te optimaliseren? Marktplaats is al lang niet meer alleen meer een tweedehands handelsplatform. Marktplaats is een sterk en emotioneel relevant merk geworden voor iedereen. De campagnestrategie is hierop afgestemd en is een belangrijke driver...
Lees verderCase: Videocontenttest Samsung i.o.v. WPK The Agency
In opdracht van Samsung ontwikkelt WPK The Agency How-to-video’s voor Android-gebruikers. Zo kunnen zij iets leren over de uitgebreide mogelijkheden van hun telefoon. Maar wat is de juiste invulling van de video’s? Wat moet het tempo zijn? Wat moet de verhouding informeren-entertainen zijn? En maakt een voice-over de video effectiever?...
Lees verderCase: RTL – Wat kan tv-billboarding betekenen voor jouw merk?
Effectiviteitsstudie naar RTL tv-billboarding De afdeling SPOT van RTL biedt adverteerders de mogelijkheid om via tv-billboarding (*) betere effecten voor het merk te realiseren. Om het gesprek met adverteerders onderbouwd en overtuigend te kunnen voeren, is een experimenteel, robuust en betrouwbaar onderzoek uitgevoerd dat inzicht biedt in de effectiviteit van...
Lees verderCase: Interne digitale communicatie Ahold
Hoe richt je het interne digitale platform zo in dat alle 110.000 medewerkers het gebruiken en waarderen? SAM is het nieuwe intern digitale platform voor alle medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall, zowel in de winkels, de distributiecentra als op het hoofdkantoor. Het is de opvolger van Plaza, dat...
Lees verderCase: Interne communicatiemix van NS
Wat is de optimale invulling van de interne communicatiemiddelen, zodat NS effectief met haar medewerkers kan communiceren? Binnen NS wordt voor de interne communicatie ene groot aantal middelen ingezet, deels vanuit de afdeling communicatie en deels buiten de afdeling om. Bij de afdeling communicatie speelt het vermoeden dat de inzet...
Lees verderCase: Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Doelstelling van de Persgroep was de visuele identiteit van haar regionale dagbladen in lijn te brengen met die van het Algemeen Dagblad. Daartoe ontwikkelde de Persgroep per dagblad een aantal voorstellen voor nieuwe logo’s. Aan MediaTest de onderzoeksvraag om via de Logotest te onderzoeken welke logo’s de doelgroep het meest...
Lees verderCase: Usability onderzoek PIANOo
Usability onderzoek onder inkopers, adviseur inkopers en juristen Pianoo.nl wil overheidsinkopers en aanbesteders op een effectieve en efficiënte manier van informatie voorzien. Het aanbod van informatie op pianoo.nl is uitgebreid met nieuwe onderwerpen en door de jaren heen zijn de wensen en behoeften van bezoekers mogelijk veranderd. Om die reden...
Lees verderCase: Onderzoek naar productoptimalisatie voor Wolters Kluwer
Hoe kan de marktpositie van TaxVisions worden geoptimaliseerd onder fiscalisten? In juni 2015 is TaxVisions live gegaan. TaxVisions is een nieuwe tool die fiscalisten helpt bij een snelle en efficiënte voorbereiding op het vaktechnisch overleg (VTO). Wolters Kluwer schakelt MediaTest in om te zoeken naar handvatten om de tool te...
Lees verder