Case: Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff

Doel

Het testen van concepten van onderzoeksmethoden

Voor het testen van concepten van onderzoeksmethoden zijn vertrouwelijkheid van het materiaal en het belang van papieren materiaal belangrijke argumenten om toch voor face-to-face veldwerk te kiezen.

CASE-Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff

Een krachtige aanpak

De coronacrisis maakte van de nood een deugd. Het concept voor Getal & Ruimte is getest via online focusgroepen. De wiskunde-docenten kregen een deel van het materiaal vooraf toegestuurd en stuurden dit na afloop weer terug, maar we hebben ook de mogelijkheid om materiaal in een niet te downloaden bladerbare pdf voor te leggen.

Effect

Zowel docenten als opdrachtgever Noordhoff zijn enthousiast over de opzet. De focusgroepen leverden veel nuttige inzichten op voor de doorontwikkeling van het concept.

Interessante case?

Wil je meer weten over het online testen van jouw propositie of concept? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl