Ondernemers in de mobiliteitsbranche zijn zich er niet altijd van bewust dat Bovemij veel meer voor hen kan betekenen dan verzekeren en financieren. Om het beeld te verbreden ontwikkelde het bureau The Post een campagne. MediaTest voerde, in twee fasen, de pre-test uit.
Doel
Bovemij heeft als financieel dienstverlener al bijna 60 jaar alles onder één dak voor bedrijven in de mobiliteitsbranche: verzekeringen, financieringen, rechtshulp, data en producten én diensten voor de eindklanten. Maar de klanten van Bovemij zijn zich daar nog niet altijd van bewust, zij zien Bovemij vooral als verzekeringsmaatschappij.
Bovemij heeft zich tot doel gesteld om dit beeld de verbreden. Om die reden ontwikkelde het bureau The Post een campagne die niet alleen dat brede beeld moet communiceren maar de doelgroep ook moet activeren om kennis te nemen van die nieuwe producten en diensten.
Een krachtige aanpak
MediaTest werd gevraagd de campagne te pre-testen.
In een eerste ronde van acht online interviews met ondernemers uit de mobiliteitsbranche werden twee communicatie-routes getest. Op basis van de resultaten werd de gekozen route uitgewerkt in een storyboard voor een online video, LinkedIn-posts, een online banner en een advertorial.
In een tweede ronde van acht online interviews met ondernemers werden deze uitingen gerouleerd aangeboden en gedetailleerd besproken. Zij werden getest op belangrijke communicatie aspecten als:
- Engagement
- Appeal/likeability
- Emotion
- Message transfer
- Believability
- Brand legitimacy/fit
- Relevance
- Effect/Activation
Effect
Met deze agile, getrapte onderzoekaanpak kon Bovemij niet alleen de beste route kiezen maar vervolgens ook waardevolle en gedetailleerde verbeteringen in de gekozen route doorvoeren. Bovemij kon zo de campagne uitwerken tot een effectieve campagne die aanspreekt bij de specifieke doelgroep die zij bedient.