MediaTestDag: MediaTest doet in 25 uur belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta

In het kader van haar 25e verjaardag heeft MediaTest belangeloos 25 uur onderzoek uitgevoerd voor waterschap Hollandse Delta. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, is uit 14 maatschappelijke inzendingen voor waterschap Hollandse Delta gekozen.

hollandsedelta

Doel

De onderzoeksbehoefte van waterschap Hollandse Delta is om meer inzicht te krijgen in de kennis van inwoners over wateroverlast, hoe ze dit ervaren, welke maatregelen ze zelf nemen en welke verwachtingen ze hebben van het waterschap. De vraag ‘hoe ga je om met wateroverlast in het dagelijks leven?’ stond deze dag centraal. Verder zijn ook de bekendheid van waterschappen (waaronder Hollandse Delta) én de waardering voor de bestaande communicatie rond wateroverlast meegenomen.

Onderzoek in 25 uur!

In een intensieve dag is het volledige team van MediaTest aan de slag gegaan met deze onderzoeksvragen. Binnen 25 uur zijn wij in sneltreinvaart van hypotheses naar vragenlijst naar analyse gegaan. De vragenlijst is uitgezet onder een groot panel van Panel Inzicht, die belangeloos haar panel beschikbaar stelde. Binnen een paar uur hadden we antwoord van ruim 400 respondenten. Terwijl de online vragenlijst live stond, zijn er zes diepte-interviews gedaan om zo een nog completer beeld te krijgen van de materie. Eenmaal alle data verzameld, hebben we de resultaten geanalyseerd en om 22:00 uur de eerste inzichten gedeeld met waterschap Hollandse Delta. Toen rond middernacht de rapportage klaar was, konden we terugkijken op een wederom geslaagde editie van de MediaTestDag.

Achtergrond waterschap Hollandse Delta

Waterschap Hollandse Delta zet zich in voor (schoon) water, stevige dijken en veilige (vaar)wegen op de Zuid-Hollandse Eilanden. Het waterschap wil inwoners bewust(er) maken van het belang (en potentieel gevaar) van water door inwoners aan te spreken op wat zij kunnen doen om wateroverlast te beperken in hun directe omgeving.

Interessant?

Wil je meer weten? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel Rotteveel

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek

020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.