Abonneekringonderzoek

Ontdek de kracht van een abonneekringonderzoek

Het medialandschap verandert continu. En of we nu spreken over abonnees, gebruikers, leden of lezers, voor uitgevers is een ‘bereik’ van cruciaal belang. Om die reden is het voor uitgevers van belang om continu te werken aan een optimale aansluiting van titels en producten op de gebruikersgroep.

abonneekringonderzoek

Breng de kracht van je titels en uitgeefproducten in kaart

Door middel van ons abonneekringonderzoek brengen wij de kracht van titels en uitgeefproducten in kaart. Zodat jij als uitgever goed onderbouwd jouw prioriteiten kunt bepalen. Zit de grootse winst in het optimaliseren van het product, een aanpassing van het prijs- en licentiemodel of moet alle energie juist gestoken worden in marketing en het aantrekken van nieuwe abonnees / gebruikers? Uiteraard kan dergelijk onderzoek ook van pas komen bij het overtuigen van adverteerders om voor jouw titel / merk te kiezen.

De complete gezondheidscheck

Bij MediaTest maken we voor het doorlichten van de gezondheid onderscheid tussen nieuwe klanten (proefabonnees), incidentele klanten (losse kopers), trouwe klanten (abonnees) en ex-klanten (opzeggers). Een eventuele verdere segmentering behoort ook tot de mogelijkheden. Deze verschillende doelgroepen bevragen we op belangrijke aspecten als gebruik, inhoud, prijs en binding. Daarnaast brengen we ook de kracht van de titel / het merk in kaart door deze te vergelijken met belangrijke alternatieven / concurrenten.

MediaTest geeft uitgevers KRACHT

Zo inventariseren we snel en inzichtelijk kansen en bedreigingen voor de uitgever en vatten dit in heldere aanbevelingen, die aansluiten op jouw dagelijkse praktijk en alle (on)mogelijkheden die daarbij horen. De voordelen op een rij:

  • Door onze jarenlange ervaring met onderzoek voor uitgevers kennen we het ‘klappen van de zweep’. We zijn voor zowel uitgever, marketeer en redactie een serieuze gesprekspartner.
  • Bij opzeggers geen we verder dan ‘geen tijd’ en ‘geen geld’. Juist door dieper in te gaan op het toenmalige gebruik en de huidige substituten komen we verder.
  • In een stevige kick-off krijgen we inzicht in reeds aanwezige kennis en stellen we hypotheses op wat zorgt voor een heldere afbakening van en richting aan het onderzoek

Methode en technieken

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Wil je ook een abonneekringonderzoek uitvoeren?

Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder! Of vul onderstaand contactformulier in.

mrotteveelv2

Michiel Rotteveel | Managing Partner / Directeur onderzoek

020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.