MediaTest is een marktonderzoeksbureau dat communicatie en media onderzoekt, meet en test.
MediaTest voert zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uit en helpt opdrachtgevers om hun communicatie effectiever te maken. Bij MediaTest zit je direct aan tafel met inhoudelijke specialisten, die eerst veel vragen stellen en goed luisteren. Onderscheidend en met een warm hart voor jouw merk. En al 25 jaar altijd doeltreffend. Door onderzoek net even anders aan te pakken. Krachtiger. Voor het beste effect. MediaTest geeft communicatie kracht.
Maak hieronder kennis met ons team van professionals!
Stephan is sinds 2014 managing partner van MediaTest. Deze vakman maakt met veel plezier de vertaalslag van onderzoeksresultaat naar de dagelijkse communicatiepraktijk. Hij is die nuchtere rots in de branding voor zijn klanten en zijn team. Want beloftes en deadlines zijn er tenslotte om nagekomen te worden. En dat doet hij dan ook. Altijd. Stephan is binnen MediaTest dé specialist in onderzoek naar reclame(-effect) en merk. Met zijn innovatieve, analytische blik scherpt hij elke dag weer toonaangevende campagnes aan.
Michiel is al ruim 25 jaar een allrounder in het marktonderzoek. Door zijn jarenlange ervaring is hij de ideale sparringpartner op het gebied van media en communicatie. Door het stellen van de juiste (soms kritische) vragen weet hij onderzoeksuitdagingen van klanten aan de juiste methode te koppelen. Met zijn pragmatische en praktische kijk, zorgt hij ervoor dat complexere trajecten concrete bruikbare adviezen opleveren; of het nu gaat om co-creatie, design thinking, customer journeys of om een breed onderzoek naar informatiebehoefte. Binnen deze brede ervaring is Michiel specialist binnen de educatieve sector.
Michel werkt sinds 2008 bij MediaTest. Als data-analist is hij verantwoordelijk voor het programmeren van de online vragenlijsten en de analyses van de onderzoeksresultaten. Naast de data-analyses is hij graag creatief bezig en hij is dan ook verantwoordelijk voor website en nieuwsbrieven van MediaTest. Op IT-gebied is hij het eerste aanspreekpunt binnen de organisatie. De afwisseling tussen creativiteit en het cijfermatige werk spreekt Michel dan ook erg aan binnen MediaTest.
Ter afronding van de bachelor Communicatiewetenschap liep Marit haar afstudeerstage bij MediaTest. Het uitvoeren van en schrijven over onderzoek spraken Marit tijdens haar studie al erg aan. Gedurende de stage maakte Marit kennis met marktonderzoek en ze werd hier al snel enthousiast over. Het gevarieerde werk past goed bij haar brede interesse en passie voor schrijven. Na afloop van de stage in juni 2020 is Marit met veel plezier bij MediaTest in dienst gekomen. Zij houdt zich tot nu toe bezig met onderzoek voor belangenverenigingen en commerciële organisaties.
Na het succesvol afronden van mijn master Toegepaste Cognitieve Psychologie, was ik vastbesloten een baan te vinden waarbij ik mijn psychologische kennis kon toepassen in de maatschappij. Van jongs af aan ben ik gefascineerd door de interactie tussen mens en omgeving, vooral hoe mensen interacteren met verschillende vormen van media. Mijn huidige functie bij MediaTest sluit daarom perfect aan bij mijn passies en interesses. Ik kijk er enorm naar uit om klanten te adviseren over hoe zij hun producten en communicatie kunnen optimaliseren, en zo een waardevolle impact te hebben op hun succes in de markt.
Isabel werkt sinds 2023 bij MediaTest als research consultant. Ze richt zich vooral op het onderzoeken van reclames en campagnes, met een bijzondere interesse in hoe deze kunnen bijdragen aan gedragsverandering. Daarnaast speelt ze een grote rol in ons jaarlijkse jongerenonderzoek. De afwisseling tussen kwantitatieve en kwalitatieve projecten is wat haar erg aanspreekt. Met haar achtergrond in sociale psychologie heeft ze inzicht hoe menselijk gedrag te beïnvloeden is en hoe je dit met effectieve communicatie kan bereiken. Haar doel is om opdrachtgevers te voorzien van concrete, actiegerichte adviezen waarmee zij hun gewenste resultaten kunnen behalen.
Met mijn achtergrond in culturele antropologie en ontwikkelingssociologie heb ik ervaring in het uitvoeren van kwantitatief onderzoek en vooral ook in kwalitatief onderzoek. De diversiteit aan opdrachtgevers waarvoor wij als MediaTest onderzoek doen spreekt mij erg aan. Door mijn beleidsgeoriënteerde master heb ik een lichte voorkeur voor organisaties met een maatschappelijke inslag en gemeentes. Naast mijn studie heb ik ook ervaring in de onderwijslogistiek en ben dus bekend met zowel de voor- als de achterkant van het onderwijs. Ook dit is een sector die mij zeer interesseert. Ik haal veel voldoening uit het doen van onderzoek en de vertaalslag van data naar een praktisch en duidelijke advies. Dit kan ik goed kwijt in mijn functie als junior research consultant.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.