Jongerenonderzoek 2020
Voor de vierde keer deden wij een grootschalig onderzoek onder Gen Z en Millennials over uiteenlopende onderwerpen. Met betrekking tot mediagebruik hebben we een vergelijking gemaakt met de eerdere metingen, zodat verschuivingen over de periode van twee jaar zichtbaar zijn.
Wist jij dat:
- Maar liefst 92% van alle jongeren Netflix gebruikt, maar zij hier nauwelijks zelf voor betalen?
- Het gebruik van Snapchat afgelopen jaar onder Millennials is gedaald, maar onder Gen Z fors is gestegen?
- De groep Gen Z vrouwen het meest open staat voor reclame via influencers?
- 42% van de Gen Z mannen 4x per week (of nóg vaker) sport?
- 15% van de Gen Z mannen zichzelf (in bepaalde mate) game-verslaafd vindt?
In samenwerking met Wayne Parker Kent hebben we de Nederlandse Gen Z’ers en Millennials weer stevig aan de tand gevoeld. Ruim 3.000 jongeren hebben hun mening gegeven over de volgende onderwerpen: informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, influencers, magazines, audio en podcasts, vrijetijdsbesteding (musea, bioscopen, pretparken), milieubewustzijn, sporten, gokken en gaming.
En wist je dat jij ook jouw eigen vragen aan deze generaties kan voorleggen? Dat kan snel en goedkoop via ons Jongerenpanel met ongeveer 5.000 Millennials en Gen Z’ers!
Nieuwsgierig geworden naar alle resultaten? Wellicht zijn de resultaten interessant voor jullie hele bedrijf? Ik maak graag een (online) afspraak met jullie om een presentatie te geven!