MediaTest heeft verschillende oplossingen voor Agile onderzoek. Onze Online Community’s zijn hier een voorbeeld van en daarnaast hebben wij diverse innovatieve tools waarmee je binnen 24 uur jouw advertentie, brief en andere vormen van content kunt voorleggen aan klanten binnen jouw doelgroep.
We hebben veel ervaring met onderzoek dat aansluit bij Agile/Scrum werkprocessen.
Deze onderzoeken kennen bij MediaTest de volgende specificaties:
- Kwalitatief veldwerk in één dag waarbij vanuit de opdrachtgever alle disciplines binnen het team aanwezig zijn, dus beslisser, creatie, content, techniek, et cetera.
- Kwantitatief veldwerk gereed binnen twee dagen.
- Geen uitgebreide rapporten, maar een interactieve debrief met het team de dag na afloop van het veldwerk.
Onze flexibiliteit en strakke planningen maken het mogelijk om optimaal aan te sluiten bij de design sprints. Wij zien hierbij twee mogelijkheden:
- Ad-hoc: De teams vragen bij behoefte een offerte aan, waarna na akkoord het onderzoekstraject start.
De doorlooptijd varieert van enkele dagen tot een week.
• Het te onderzoeken materiaal hoeft pas 1 werkdag voor aanvang van het veldwerk bij ons aangeleverd te worden.
• Direct na het laatste gesprek/oplevering tabellen verzorgen wij een stevige debriefing, zodat het team meteen verder kan. De optionele topline rapportage volgt dan binnen 48 uur.
• De opdrachtgever heeft dus 3 à 4 werkdagen na levering van het materiaal een topline rapportage met concrete conclusies en aanbevelingen. - Gepland: samen met het team stellen we een lange termijnplanning op waarin duidelijk is aangegeven wanneer welk onderzoek plaats moet vinden. MediaTest bewaakt deze planning.
Bij langere trajecten is het ook mogelijk dat een (senior) consultant van MediaTest aanschuift bij de meetings van het betreffende team. Op die manier kunnen wij nog beter aansluiten bij de design sprints binnen dat traject.