Commercials of online video’s die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Met name de emotie ‘blijdschap’ leidt tot grotere effectiviteit. Maar hoe breng je onbewuste emoties met onderzoek in kaart? Met web based facial coding heeft MediaTest hierop het antwoord.
Deze innovatieve online techniek, bestaande uit speciale software en een webcam, registreert de gezichtsexpressie van de kijker, terwijl hij of zij op de eigen computer naar een commercial of online video kijkt. Onze Facial Coding tool registreert de emoties tot op de milliseconde nauwkeurig. Tijdens het kijken wordt het gezicht van de respondent opgenomen. Geavenceerde software registreert de verschillende ankerpunten van het het gezicht en vertaalt deze naar de zes basisemoties (blijdschap, angst, woede, afschuw, verdriet en verbazing).
Emotie versus ratio
Onze Facial Coding tool kan geïntegreerd worden in kwantitatief online onderzoek met een vragenlijst, waardoor het meten van emoties gecombineerd kan worden met klassiek onderzoek. De unieke combinatie van web based Facial Coding en onze Captivation commercialtest verbindt emotionele reacties aan rationele feedback van de kijker. Zodat jij, als adverteerder, met onze aanbevelingen nog beter in staat bent om tot op scèneniveau de commercial te evalueren en te optimaliseren. Onze Facial Coding tool is ook goed samen te gebruiken met Eye Tracking.
Wat levert Facial Coding u op?
- Inzicht in de mate waarin de commercial verschillende emoties oproept.
- Inzicht in de ideale indeling van uw commercial of online video.
- Wat is het juiste moment om uw merk/logo te introduceren in de commercial of online video?
- Inzicht in waarom bepaalde scènes wel of juist niet werken.