Werken bij MediaTest
Werken bij MediaTest is werken in een professionele fijne werkomgeving, waarin je uitgedaagd wordt door een enthousiast team met gedreven en ervaren collega’s. Naast hard werken is er aandacht voor elkaar tijdens borrels en teamuitjes.

Vacature voor een Senior Research Consultant
Vind jij ook dat communicatie altijd effectiever kan?
MediaTest wel! MediaTest is een dynamisch onderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in communicatie- en mediaresearch. Denk hierbij aan onderzoek naar on- en offline communicatiemiddelen (mobiel, digitaal en print) tot gehele crossmediale campagnes en communicatiestrategieën. MediaTest verzorgt het welbekende Jongerenonderzoek, zet vol in op ontwikkelingen in de markt en heeft oog voor de maatschappij. Zo doen we ieder jaar kosteloos een volledig onderzoek in 24 uur voor een organisatie met een maatschappelijk relevant vraagstuk.
Met een klein, divers & gedreven team van 8 tot 10 specialisten voorzien we onze klanten van strategische insights en adviezen. MediaTest bedient klanten in zowel de non-profit sector als commerciële sectoren. Denk aan klanten zoals: McDonald’s, KLM, Rabobank, Noordhoff Uitgevers, AVROTROS, gemeente Amsterdam, CheapTickets.nl, Dela, Naturalis, WWF en Rode Kruis.
Wie zoekt MediaTest?
- Een senior research consultant met 5+ jaar ervaring in het uitvoeren van kwalitatief onderzoek (zelf focusgroepen en individuele interviews doen) en kwantitatieve onderzoeken.
- Iemand met commerciële ervaring, die het leuk vindt om een mooi klantportfolio onder zijn of haar hoede te hebben en dit verder weet uit te bouwen.
- Een sparringpartner voor klanten, die energie krijgt van het meedenken met en verder helpen van klanten.
- Ervaring met onderzoek in (digitale) media en communicatie is een sterke pré.
- Ervaring met UX-onderzoek is een pré.
- Een consultant met een vlotte pen in perfect Nederlands (moedertaal is Nederlands).
- Een professional die 32 – 40 uur per week beschikbaar is.
Wat biedt MediaTest jou?
- Werken in een professionele en fijne werkomgeving, waarin je uitgedaagd wordt door een enthousiast team van gedreven en ervaren collega’s.
- Ruime verantwoordelijkheid én vrijheid in een kleine organisatie
- Zelf de focus van jouw rol bepalen (in overleg).
- Een marktconform salaris inclusief een bonus
- Reiskostenvergoeding
- Ruime opleidingsmogelijkheden en veel ruimte voor persoonlijke groei
- Flexibel t.a.v. hybride werken
- Een fijn kantoor in Amsterdam (op loopafstand van station Amsterdam Sloterdijk en met parkeergelegenheid).
- Een work hard, play hard mentaliteit. Naast hard werken is er aandacht voor elkaar tijdens borrels en teamuitjes.
Enthousiast?
Mail dan je C.V. en motivatie naar Stephan van Furth, Managing Partner . svanfurth@mediatest.nl. Voor aanvullende informatie kun je bellen naar 020 – 410 00 00.
Vacature voor een (Junior ) Research Consultant
Vind jij ook dat communicatie altijd effectiever kan?
Ben jij net als wij gek van het doen van onderzoek en daarnaast van (digitale) media en communicatie? En sta je aan het begin van je carrière en wil je het onderzoeksvak graag leren? Of ben je al werkzaam in onderzoek of in communicatie/media en ben je toe aan een volgende stap, bij een gespecialiseerd onderzoeksbureau?
Dan zijn we op zoek naar jou!
MediaTest onderzoekt media en communicatie. Met 25 jaar ervaring leveren we praktische inzichten, waarmee we klanten helpen hun media- en communicatiestrategieën te optimaliseren voor het beste effect. Dit doen we bijvoorbeeld voor McDonalds, Rabobank, KLM, Gemeente Amsterdam, AVROTROS, Naturalis, Noordhoff Uitgevers, PostNL en het Rode Kruis. De onderzoeken hebben betrekking op communicatie in de breedste zin van het woord. Van on- en offline communicatiemiddelen (mobiel, digitaal, radio, TV en print) tot gehele marcom-campagnes, (re)branding en communicatiestrategieën.
Je wordt binnen MediaTest vanaf de start betrokken bij gehele onderzoekstrajecten, zowel bij kwalitatief als bij kwantitatief onderzoek. Van het schrijven van onderzoeksvoorstellen en het organiseren van veldwerk tot en met het analyseren en rapporteren van de resultaten.
In ons gezellige kantoor, op loopafstand van station Amsterdam-Sloterdijk, werk je samen met je collega’s aan onderzoek en adviestrajecten voor onze klanten.
MediaTest ontmoet jou graag als je:
- Beschikt over een relevante Master (WO-denkniveau)
- Analytisch sterk bent, en ook enthousiast, pro-actief, initiatiefrijk en scherp
- Beschikt over een vlotte pen in perfect Nederlands
- 32 tot 40 uur per week beschikbaar bent
Het is een pré als je daarnaast:
- Kennis van en affiniteit met onderzoek hebt
- Kennis van en affiniteit met digitale media hebt
- Houdt van nieuwe en vernieuwende (online/digitale) onderzoeksmethoden en –tools
Wat biedt MediaTest jou?
- Een prima salaris, een laptop, reiskostenvergoeding en opleidingsmogelijkheden
- De flexibiliteit om je aanwezigheid op kantoor en thuiswerken optimaal te combineren
- Een professionele, fijne werkomgeving, waarin je uitgedaagd wordt door een enthousiast team met gedreven en ervaren collega’s
- Alle kansen die werken bij een gespecialiseerd onderzoeksbureau met zich meebrengt:
- veel vrijheid in je functie
– grote mate van zelfstandigheid
– de mogelijkheid om je eigen expertisegebied op te bouwen en uit te breiden
– veel ruimte voor persoonlijke groei
Enthousiast?
Mail dan je C.V. en motivatie naar Stephan van Furth, Managing Partner . svanfurth@mediatest.nl. Voor aanvullende informatie kun je bellen naar 020 – 410 00 00.
Zou je graag bij MediaTest willen werken?
We staan altijd open om in contact te komen met enthousiaste, gedreven mensen die een bijdrage kunnen leveren aan onze organisatie. Ben jij zo iemand? Zou je graag bij MediaTest willen werken en wil je ons overtuigen van jouw toegevoegde waarde? Stuur dan gerust een open sollicitatie met je CV en een motivatie naar mij. Je krijgt altijd een reactie.