De podcast-ontbijtsessie, een ochtend vol inspiratie

presentatie podcast

Onlangs organiseerde MediaTest, samen met Airborne en Tonny Media een ontbijtsessie onder het glazen dak van Capital C. Onder het genot van een heerlijk ontbijt gingen drie sprekers in op de centrale vraag: ‘Hoe zet je als adverteerder podcasts effectief in voor je merk’.

De presentaties

Jeroen de Bakker (Airborne) trapt af en illustreert hoe podcasts van een merk (ANWB, VriendenLoterij) een effectief middel zijn voor branding. Het is hierbij belangrijk dat de podcast juist niet over het merk gaat. In een case liet hij zien dat een dergelijke podcast zelfs kan leiden tot een onbedoeld positief effect op sales.

Titus van Dijk (Tonny Media) laat vervolgens diverse mogelijkheden zien van het sponsoren van en adverteren in goed beluisterde podcasts. De case met Coca Cola spreekt in dit kader zeer tot de verbeelding.

Michiel Rotteveel (MediaTest) sloot de ochtend af met een presentatie van onderzoek dat de effectiviteit van podcasts in kaart heeft gebracht (via de MediaTest-Captivationtool).

Uit de vele vragen van bezoekers blijkt dat podcasts hot zijn en dat we pas aan het begin staan van het betrouwbaar meten van de effecten voor de adverteerder. Met name op het gebied van het meten van bereik is er nog veel te winnen. Werk aan de winkel voor makers, adverteerders en onderzoekers.

De reacties op de ontbijtsessie waren zeer positief. Hou de mails van MediaTest in de gaten om er de volgende keer bij te zijn.

Interessant artikel?

Wil je ook jouw podcast laten onderzoeken? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Stephan van Furth | Managing Partner
020-410 00 00 | svanfurth@mediatest.nl