Probeer nu online kwalitatief onderzoek (met aanbieding in oktober 2023)

In het woud van analytics en data-gedreven communicatie wordt weleens vergeten dat achter deze data echte mensen schuil gaan.

Welke behoefte heeft mijn klant nu echt? Wat vindt de consument van mijn commercial? Hoe beoordeelt de doelgroep mijn mobiele app? Zomaar wat vragen waar data minder van nut zijn en kwalitatief onderzoek de gewenste inzichten kan leveren. Maar ook bij het duiden van bestaande data kan kwalitatief onderzoek veel meerwaarde bieden.

BLOG-Online kwalitatief onderzoek v2

Diepte-interviews of focusgroepen, online tenzij…

En de lockdowns hebben ons geleerd dat kwalitatief onderzoek uitstekend online plaats kan vinden. Dit geldt voor individuele diepte-interviews en focusgroepen. Dit biedt voordelen:

  • Spreiding in de steekproef is makkelijker te realiseren
  • Meekijken door de opdrachtgever is laagdrempeliger
  • De investering voor het onderzoek is aanzienlijk lager

De kracht van de moderator

Kwalitatief onderzoek staat of valt bij de kwaliteit van de moderator (gespreksleider). MediaTest heeft ervaren gespreksleiders die diep doorvragen en tegelijkertijd oog hebben voor de juiste interactie en sfeer.

Jij als opdrachtgever kijkt mee

Om alles uit het onderzoek te halen vinden wij het van groot belang dat de opdrachtgever meekijkt met de gesprekken. Online beschikken wij over een tool waarbij jij als opdrachtgever nagenoeg onzichtbaar bent en via een aparte chat contact hebt met de gespreksleider. Zo kunnen jullie extra vragen en uitleg in de sessies worden meegenomen. Dit leidt tot betere kwaliteit van de resultaten en draagvlak bij betrokkenen binnen jouw organisatie.

Aanbieding tot en met 31 oktober

Om je laagdrempelig kennis te laten maken met onze manier van werken, waarbij we je volledig ontzorgen en de volledige organisatie op ons nemen, hebben wij tot en met 31 oktober een aanbieding.

  • 2 online focusgroepen met vier personen (90 minuten per groep)
  • Doelgroep: Nederland representatief
  • Veldwerk op één middag/avond
  • Highlights rapportage

De investering bedraagt € 6.000,- (ex BTW) in plaats van € 6.900,-. Dit is inclusief een (online) kick-off meeting, werving van deelnemers, briefing en debrief rond het veldwerk, incentives à €50,- per deelnemer en nabespreking van de highlights-rapportage.

Wil je gebruik maken van deze aanbieding of heb je andere vragen over onze werkwijze, neem dan contact op met Michiel Rotteveel, mrotteveel@mediatest.nl