Telefonisch onderzoek wordt veelal ingezet voor klanttevredenheid-, naamsbekendheid-, imago- en campagneonderzoek. Vanuit een professioneel callcenter met goed getrainde medewerkers voeren wij dagelijks voor diverse klanten en onder diverse doelgroepen telefonisch onderzoek uit.
Telefonisch onderzoek is een goed alternatief voor business-to-business onderzoeken en consumentenonderzoeken onder ouderen of een zeer specifieke doelgroep. Daarnaast biedt telefonisch onderzoek ook de mogelijkheid om door te vragen op de gegeven antwoorden.
Telefonisch onderzoek in combinatie met online onderzoek
In sommige gevallen is het slim om telefonisch onderzoek te combineren met online kwantitatief onderzoek. Zo kan het worden ingezet als voorwerk voor online onderzoek.
De combinatie van telefonisch met online kan worden toegepast indien;
- op voorhand van de doelgroep geen e-mailcontactgegevens bekend zijn, maar het in de vragenlijst wenselijk is om beeldmateriaal te tonen
- voor telefonisch onderzoek een hoge non-respons verwacht wordt, bijvoorbeeld omdat de doelgroep niet bereid is om een ‘lange’ telefonische vragenlijst af te nemen