Eye Tracking is een methode welke oogbewegingen registreert en analyseert terwijl deze je website, advertentie, commercial bekijkt of een aankoop doet in je webshop. Aan de hand van het onderzoek worden visuele resultaten gemaakt die laten zien waar je klant oog voor heeft, en waarvoor juist niet.
Eye tracking is innovatief en multi-inzetbaar
Innovatief bij het ontwikkelen en optimaliseren van je website of app. Of bijvoorbeeld bij onderzoek naar de opvalwaarde van banners of het optimale ontwerp voor een cover. Het toont haarfijn het gebruiksgedrag van je doelgroep aan en geeft daarmee snel en goed inzicht in de verbeterkansen.
Omdat Eye Tracking inzicht geeft in hoe er gekeken wordt naar een uiting, maar niet of deze daadwerkelijk begrepen wordt, combineren wij het Tracking onderzoek bij voorkeur met diepte-interviews. Dit maakt de resultaten nog waardevoller en onze verbetertips voor het design van jouw uitingen nog concreter. Ook kan het via de webcam ingezet worden door gebruik van onze speciale online webcam tool, hierdoor is het te integreren in een online kwantitatief onderzoek.