Onze stagiair Niels stelt zich voor

Per september is Niels bij MediaTest begonnen aan zijn afstudeerstage voor de bachelor Communicatiewetenschap. Tijdens zijn studie heeft hij een passie ontwikkeld voor het uitvoeren van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het uitvoeren van dit soort onderzoek combineert hij met kennis uit eerdere technische opleidingen. Niels gaat zich voornamelijk bezighouden met kwantitatieve analyses van berichten aan de hand van statistische modelering d.m.v. een segmentatieanalyse en het verwerken van grote datasets met tekst rond de verkiezingen. Heb jij opmerkingen of vragen? Stuur ze vooral door! 

Even voorstellen

Ik ben Niels, en per september ben ik begonnen aan mijn afstudeerstage bij MediaTest. Ik studeer Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en ben momenteel bezig met de laatste fase van mijn bacheloropleiding. Voordat ik stage ging lopen, heb ik eerst mijn scriptie geschreven waar ik de effectiviteit van verschillende advertenties heb onderzocht. Als je het leuk lijkt om dit terug te lezen, er is een blog over gepubliceerd! Tijdens mijn studie ontdekte ik mijn passie voor onderzoek en het analyseren van data. Sinds mijn jeugd heb ik altijd al een sterke interesse gehad in massamediacommunicatie en was ik graag bezig met het bedenken van campagnes bij verenigingen en besturen. Nu bij MediaTest de effectiviteit van promoties en campagnes van organisaties onderzoeken, voelt voor mij als de perfecte combinatie van mijn studie en interessegebied!

Waarom MediaTest?

MediaTest is een kleine maar gezellige professionele organisatie met veel ervaring in goed kwalitatief en kwantitatief communicatieonderzoek uitvoeren. Ik kan bij MediaTest mijn kennis verbreden op professioneel niveau en ik kan mij hier dan ook goed ontwikkelen. Aan het einde van mijn stage hoop ik dat zowel ik als MediaTest weer wat rijker zijn geworden van de ervaringen die we hebben opgedaan. Bij MediaTest leer ik om beter en praktisch onderzoek te doen. Ik kan MediaTest veel leren over datascience technieken om met grote datasets interpretaties en voorspellingen te kunnen maken.

Wat ga ik dan eigenlijk doen?

Met uitzicht op de nieuwe Tweede Kamerverkiezingen van 22 november leek mij het interessant om eens wat dieper te duiken in de campagnes van alle partijen. Die campagnemotors worden weer afgestoft, binnenkort zal de media namelijk weer roodgloeiend staan van alle partijpromoties. Ik vraag mij af wat voor een effect die campagnes eigenlijk hebben op de nieuwsmedia. Hiervoor ga ik een grote analyse uitvoeren naar politieke artikelen in dagbladen en hoe sentimenteel er wordt geschreven. Zo krijgen we hopelijk een wat beter inzicht in wat voor effect die campagnes eigenlijk hebben op nieuwsmedia, en ook op jou als lezer en kiezer.

Ook ga ik een segmentatieanalyse uitvoeren om uit te zoeken wie er nou eigenlijk heeft meegedaan aan het grote jongerenonderzoek dat MediaTest elk jaar uitvoert in combinatie met Mediahuis en WPK.

Binnenkort komen alle nieuwe bevindingen online te staan.

Interessant?

Wil je meer weten over mijn stage?  Neem dan contact met mij op!

Niels Huang | Stagiair MediaTest
020-410 00 00 | nhuang@mediatest.nl