24 uur gratis onderzoek voor Stichting ALS Nederland

Sinds 2018 viert MediaTest haar verjaardag op een bijzondere manier: met een gratis onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk relevante onderzoeksvraag. Dit jaar hebben we dit als team met veel enthousiasme gedaan voor Stichting ALS Nederland. Stichting ALS Nederland financiert onderzoek naar oorzaak en behandeling van ALS, PSMA en PLS, en investeert in projecten die de zorg en levenskwaliteit van patiënten en hun naasten verbeteren.

ALS Nederland mediatestdag

UX-onderzoek van de website

De website ALS.nl is voor Stichting ALS Nederland een belangrijk middel om zoveel mogelijk mensen te inspireren en te motiveren om actief bij te dragen. De focus van het onderzoek lag dit jaar dan ook op website optimalisatie. Wat activeert en inspireert mensen om een actie te starten om geld op te halen?

Combinatie van kwalitatief en kwantitatief onderzoek

Tijdens een intensieve dag heeft het team van MediaTest in een sneltreinvaart een compleet onderzoek uitgevoerd. Hierbij kiezen we de methode die het beste past bij de onderzoeksvraag. Zo hebben we dit jaar zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uitgevoerd.

Panel Inzicht stelde zoals elk jaar weer haar panel beschikbaar om dit goede doel te helpen. Door het grote bereik van Panel Inzicht, was er binnen een paar uur antwoord van meer dan 300 respondenten. Terwijl de online vragenlijst live stond, werden acht kwalitatieve interviews gedaan met de doelgroep. Hierbij leverde Stichting ALS Nederland enkele actieve mensen uit hun eigen contacten aan die meer inzichten konden geven over hun ervaringen met de website. Daarnaast hebben we een aantal experts benaderd die met hun deskundige blik naar de website hebben gekeken.

Enorm veel waardevolle inzichten

We verbazen ons elk jaar weer hoeveel waardevolle inzichten we binnen één dag kunnen aanleveren. De inzichten uit de interviews konden verder verdiept en aangevuld worden met de data uit de vragenlijst en de expert reviews. Tijdens de presentatie in de avond waren de betrokkenen van Stichting ALS Nederland enorm enthousiast over de resultaten.

Wil jij volgend jaar ook kans maken op gratis onderzoek?

Heb jij de oproep van de MediaTestDag dit jaar gemist? We proberen een zo breed mogelijk netwerk te bereiken voor dit evenement. Iedereen die een maatschappelijk relevante onderzoeksvraag heeft kan zich inschrijven voor deze dag.

Wil je volgend jaar op de hoogte worden gehouden van de nieuwe inschrijfronde?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of volg ons op LinkedIn. Hopelijk zien we je inzending de volgende keer voorbijkomen!

Wil je meer weten over de MediaTestDag?

Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Isabel Druijf

Isabel Druijf | Research consultant

020-410 00 00 | idruijf@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.