Case: : lezers onderzoek digitale Brabant Magazine en Brabant Nieuwsbrief

De provincie Noord-Brabant publiceert jaarlijks vijf tot zes keer het digitale Brabant Magazine en brengt wekelijks de Brabant Nieuwsbrief uit met actueel nieuws uit de provincie.

noordbrabantmagazine

Doel

Om het digitale magazine als de nieuwsbrief te optimaliseren, heeft de provincie behoefte aan inzicht in het huidige gebruik en de wensen en behoeften van lezers.

Een krachtige aanpak

De gekozen onderzoeksmethode is tweeledig: een kwantitatief onderzoek via een online vragenlijst. Hieraan hebben 538 ontvangers van Brabant Magazine en 308 ontvangers van de Brabant Nieuwsbrief deelgenomen. Dit is gecombineerd met een grondige analyse van webstatistieken. Het online onderzoek brengt het bereik, de leesintensiteit en de waardering in kaart, terwijl de webstatistieken de resultaten verder onderbouwen.

Effect

De onderzoeksresultaten zijn positief: beide middelen worden goed gewaardeerd door de lezers, te zien aan hoge gemiddelde rapportcijfers. Daarnaast is de leesintentie hoog. Tegelijkertijd zijn er, mede op basis van de webstatistiekenanalyse, belangrijke knelpunten én kansen zichtbaar die de provincie kan benutten om het bereik te vergroten en meer traffic te genereren naar het magazine en de nieuwsbrief.

Interessante case?

Wil je meer weten? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel2024

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek

020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.