Jongerenonderzoek 2019
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping.
Wist jij dat:
- Het gebruik van Facebook onder Nederlandse jongeren in een jaar tijd zeer sterk is gedaald?
- Maar liefst de helft van alle ‘tv-kijktijd’ wordt besteed aan het kijken naar On Demand diensten?
- Zo’n 8 op de 10 jongeren betaalt voor het gebruik van Spotify?
- Het papieren magazine nog steeds populair is? 58% van Gen Z en 69% van de Millennials leest dit traditionele
medium. - 79% van de jongeren de boodschappen nooit laat bezorgen?
- Slechts 3% het afgelopen jaar helemaal niets online heeft gekocht?
Nieuwsgierig geworden naar alle resultaten? Wellicht zijn de resultaten interessant voor jullie hele bedrijf? Ik maak graag een (online) afspraak met jullie om een presentatie te geven!
En wist je dat jij ook jouw vragen aan deze generaties kan voorleggen? Dat kan snel en goedkoop (al vanaf een paar honderd euro) via ons Jongerenpanel met meer dan 3.000 Millennials en Gen Z!