Neuro commercialtesting

Wat is de onderbewuste beleving van consumenten bij het zien van jouw tv-commercial?

Welke emoties roept jouw tv-commercial op? Met de wetenschap dat we een groot deel van onze beslissingen maken in ons onderbewustzijn, hebben wij Neuro-commercialtesting toegevoegd aan onze onderzoeksoplossingen rond tv-commercials. De unieke combinatie van onze Captivation-tool en de neuro-test geeft diepgaand inzicht (kwantitatief en kwalitatief) in de sterktes en zwaktes van je commercial en levert concrete aanbevelingen voor optimalisatie op.

neuro commercial testing

Om een tool aan te kunnen bieden die past bij onze hoge kwaliteitsstandaard zijn we de samenwerking met Braingineers aangegaan. Zij zijn specialist op het gebied van Neuromarketing Insights.

Jouw commercial wordt getoond binnen een Reel van zes commercials. Door middel van EEG en eye tracking worden realtime drie emoties (‘attention’, ‘joy’ en ‘frustration’) gemeten. Deze scores maken het mogelijk om de commercial op scene-niveau te optimaliseren. Na afloop worden enkele vragen gesteld (merk- en productherkennning, boodschap).

Je ontvangt na afloop:

  • Een op maat gemaakte video met heatmaps en emoties per seconde weergegeven.
  • Een uitgebreide analyse per scene.
  • Concrete aanbevelingen ter optimalisatie.
  • Presentatie op locatie met toelichting op de findings en high-over samenvatting.
  • Rapport met daarin alle video’s en findings.\

De Neuro-commercialtest is goed in te zetten in combinatie met ons Captivation onderzoek dat juist dieper en meer kwantitatief ingaat op kpi’s als opvalwaarde, branding, boodschapoverdracht, waardering en effect. De combinatie van de emotionele impact (via EEG) en de impact van de communicatiekracht aan de hand van verschillende kpi’s en benchmarks (> 1.350 geteste tv-commercials) maakt dit aanbod compleet en uniek.

De Neuro-commercialtest is uiteraard ook goed in te zetten voor de evaluatie van (online) video.

Specificaties:

  • Unieke samenwerking MediaTest en Braingineers.
  • EEG & eye tracking (attention, joy, frustration)
  • Multi-client, 6 commercials in Reel
  • Via Desktop
  • N=10 (25 – 50 jaar, verdeling m/v)
  • Programma – Reel van 6 commercials

Resultaat:

  • video met emoties embedded
  • eyetracking heatmaps
  • rapport met analyse per scene en concrete aanbevelingen voor optimalisatie
  • presentatie op locatie

€ 7.500,- per commercial, samen met Captivation (n=150) € 11.400,-

Interessant artikel?

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl