Case: Social media onderzoek provincie Noord-Holland

Doel

Wat zijn de effecten van de social media strategie en hoe kan deze tot een hoger niveau getild worden?

De provincie Noord-Holland werkt als onderdeel van het algemene communicatiebeleid met een social mediastrategie. MediaTest voert onderzoek uit voor de provincie om inzicht te krijgen in de effecten van de social media strategie en om te komen tot verdere optimalisering.

Een krachtige aanpak

Mediatest voerde onderzoek uit onder volgers, inwoners en medewerkers. Het onderzoek bestond uit een kwantitatief, waarbij volgers en inwoners een online enquête aflegde, en een kwalitatief deel, in de vorm van 12 individuele interviews met medewerkers.

Effect

De resultaten van het onderzoek lieten zien dat de inzet van social media door de provincie aanslaat en een goede manier is om nieuwe doelgroepen te bereiken. Duidelijke keuzes bleken van belang om de social mediastrategie van de provincie naar een hoger plan te tillen. MediaTest maakte concrete aanbevelingen om de doelgroep nog verder uit te breiden en winst te boeken op het gebied van inhoud en interactie.

Benieuwd hoe we jouw social media strategie kunnen optimaliseren door middel van onze social media tool en diepte interviews? Neem contact met mij op! Bel 020-410 00 00 of mail naar mrotteveel@mediatest.nl

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek