Jongerenonderzoek

Ontdek de kracht van het jongerenonderzoek

Voor alweer de zesde keer hebben we de Nederlandse jongeren flink aan de tand gevoeld over uiteenlopende onderwerpen. Van (social) mediagedrag tot financiën en van gezondheid tot duurzaamheid – we hebben weer veel nieuwe en interessante inzichten verkregen.

Wist jij dat:

  • Jongeren gemiddeld maar liefst 4,0 uur per dag besteden aan social media?
  • 50% van de Gen Z mannen het online platform Discord gebruikt?
  • Jongeren gemiddeld 3,4 uur per dag naar (diverse vormen van) TV kijken?
  • 21% van de Millennials geen abonnement (meer) heeft bij een TV-provider?
  • Jongeren gemiddeld 4,2 streamingdiensten gebruiken?
  • 41% van de vrouwen wel eens iets heeft gekocht nadat zij dit bij een influencer hebben gezien?
  • Ongeveer een derde van de jonge mannen cryptocurrency bezit?
  • Slechts 2% van de jongeren Metaverse al gebruikt?

Het onderzoek is in samenwerking met Mediahuis en Wayne Parker Kent uitgevoerd. Zo’n 2.500 Gen Z’ers en Millennials hebben aan het onderzoek meegewerkt. Wil jij ook weten hoe deze doelgroepen in het leven staan? Vraag via onderstaande link ons whitepaper aan. We sturen het je zo snel mogelijk toe!

Klik hier voor ontvangst whitepaper

Ook vragen stellen aan ons jongerenpanel?

Ben je nieuwsgierig naar alle resultaten? Of wellicht zijn de uitkomsten ook interessant voor anderen binnen jouw organisatie? Ik maak graag een (online) afspraak met je om een presentatie te geven!

Eline Zwinkels | Senior Consultant
020-410 00 00 | ezwinkels@mediatest.nl

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.