Doel
Inzicht in de doelgroep van Quote
Met het oog op een optimale aansluiting bij de doelgroep is men bij Quote, een titel van Hearst Netherlands, benieuwd naar belangrijke motieven om abonnee te worden, te blijven en redenen om op te zeggen. Daarnaast is een aantal digitale proposities en merk-extensies aan de doelgroep voorgelegd.
Een krachtige aanpak
MediaTest heeft een kwantitatief onderzoek verricht onder abonnees en oud-abonnees. Door de vraagstelling voor abonnees en oud-abonnees op belangrijke vragen vergelijkbaar te houden hebben we het profiel van abonnees en oud-abonnees met elkaar kunnen vergelijken en achterhaald in hoeverre belangrijke redenen om op te zeggen ook spelen onder abonnees.
Effect
Het lezersonderzoek heeft inzicht gegeven in het profiel, de wensen en de behoeften van de abonnees en oud-abonnees van Quote. Hierdoor is duidelijk geworden wat gewenste abonnementsvormen zijn, welke onderwerpen in Quote aan de orde moeten komen en aan welke extra’s de doelgroep behoefte heeft. Deze inzichten helpen Quote om het magazine nog beter aan te laten sluiten bij de wensen van (potentiële) abonnees.