Case: KLM – Flying Dutchman – lezersonderzoek

Een band met Flying Blue-deelnemers

Doel van Flying Dutchman is het bieden van inspiratie en informatie, om zo de band van frequente reizigers met KLM te verstevigen. MediaTest deed een lezersonderzoek naar het bereik, de waardering en het effect.

MediaTest onderzoekt

De opzet bestond uit uitgebreid kwantitatief online onderzoek onder de deelnemers van het Flying Blue-programma die het blad ontvangen. In totaal namen ruim 2.000 respondenten aan het onderzoek deel. Daardoor konden we scherpe analyses uitvoeren en daarbij onderscheid maken tussen de verschillende ‘tierlevels’ (op basis van de vliegfrequentie en het aantal gevlogen kilometers).

Concreet resultaat

De resultaten hebben we afgezet tegen onze benchmark van vergelijkbare bladen. Zo konden we vaststellen dat Flying Dutchman een zeer gewaardeerd relatiemagazine is dat goed wordt gelezen en dat bovendien in hoge mate aanzet tot actie. Een punt van aandacht: de lezers willen nog méér lezen over KLM.

Interessante case?

Wil je eens bespreken wat we voor jouw merk of organisatie kunnen doen? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Bart Kleijn | Client Director
020-410 00 00 | bkleijn@mediatest.nl