Onze nieuwsberichten en cases

Gamification in onderzoek voor een hogere respons
Voor hogere response en blije respondenten Gamification is een uitstekende manier om de betrokkenheid, motivatie en gedrag van mensen te stimuleren en te veranderen. Vooral vanwege de manier waarop het verschillende aspecten van games integreert in niet-spelcontexten, zoals onderwijs, gezondheidszorg, defensie maar ook marktonderzoek. Gamification voor kwantitatief marktonderzoek Enquêtes kunnen...
Lees verder
Beeld is de nieuwe trend in audioconsumptie
Beeld is de nieuwe trend in audioconsumptie We zien dat podcasts niet meer weg te denken zijn uit het leven van jongeren. 97% van jongeren van 15 tot 35 jaar geeft aan in de afgelopen drie maanden naar een podcast te hebben geluisterd. Door de toenemende populariteit van podcasts ontstaan...
Lees verder
Het effect van de inzet van social media binnen een multi-media campagne
Jouw campagne inzetten op social media: zorgt het voor extra effect? Levert de inzet van social media in je campagne een significant extra effect op naast de inzet van overige media zoals televisie, radio en Out of Home-Reclame? De resultaten van ons jongerenonderzoek editie 2024 laten zien dat jongeren in...
Lees verder
MediaTestDag: 25 uur belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta
MediaTestDag: MediaTest doet in 25 uur belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta In het kader van haar 25e verjaardag heeft MediaTest belangeloos 25 uur onderzoek uitgevoerd voor waterschap Hollandse Delta. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, is uit 14 maatschappelijke inzendingen voor waterschap Hollandse Delta gekozen. Doel De onderzoeksbehoefte...
Lees verder
Case: pretest Rabobank Sportactie-campagne
Case: pretest Rabobank Sportactie-campagne Ter ere van haar 125-jarig jubileum introduceert Rabobank de Rabo Sportactie. Om de Rabo Sportactie onder de aandacht te brengen, lanceert de Rabobank een campagne bestaande uit onder andere een tv- en radiocommercial. Met behulp van ons Captivation model hebben we een pretest uitgevoerd onder ouders...
Lees verder
Case: Nationale Herdenking 15 augustus 1945
Case: Nationale Herdenking 15 augustus 1945 Elk jaar vindt op 15 augustus 1945 de Nationale Herdenking van het officiële einde van de Tweede Wereldoorlog plaats, zo ook op 15 augustus 2024. Rond de uitzending van de herdenking van vorig jaar (2023) voerde MediaTest een programmatest uit met behulp van onze...
Lees verder
avrotros ux
Case: AVROTROS – UX- en belevingsonderzoek AVROTROS.nl
Case: AVROTROS – UX- en belevingsonderzoek AVROTROS.nl In opdracht van AVROTROS voert MediaTest een UX- en belevingsonderzoek uit naar AVROTROS.nl. Doel: aanknopingspunten voor verdere optimalisatie Vorig jaar september heeft AVROTROS een vernieuwde website gelanceerd. Deze kent onder andere een aangepaste look & feel die in lijn is met de branding...
Lees verder
postnl bijzondere momenten finds
Case: PostNL Bijzondere Momenten Fonds
Case: PostNL Bijzondere Momenten Fonds Een nieuw maatschappelijk initiatief van het Bijzondere Momenten Fonds en Sociaal Werk Nederland wordt door bezorgers zeer positief ontvangen. Doel Het Bijzondere Momenten Fonds van PostNL is, samen met Sociaal Werk Nederland, een initiatief gestart waarbij bezorgers hun zorgen over bewoners laagdrempelig kunnen doorgeven. Bezorgers...
Lees verder
Hoe kunnen we gedrag van jongeren rond online privacy verklaren en beïnvloeden?
Het gedrag van jongeren rond online privacy nader onderzocht Nu al vijf jaar op rij voert MediaTest een groot jongerenonderzoek uit, waarbij we aan de jongeren in ons jongerenpanel vragen naar hun mening en gedrag rond diverse thema’s. Een thema uit het afgelopen jongerenonderzoek betreft online privacy. We vroegen de...
Lees verder
Versnacking van content – een verkennend onderzoek voor de NPO
Met name jongeren zien het korter worden van content als een positieve trend Iedere dag worden we overspoeld met content op allerlei verschillende kanalen en daardoor continue geprikkeld. Dat onze spanningsboog steeds korter wordt, is dan ook geen verrassing. De content die we lezen, luisteren en kijken is steeds korter....
Lees verder