Onze nieuwsberichten en cases

Case: Leger des Heils: klanttevredenheidsonderzoek
MediaTest voerde een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de donateurs en collectanten van het Leger des Heils met een focus op de communicatie. Als het gaat om fondsenwerving, heeft het Leger des Heils een grote en trouwe achterban van donateurs en collectanten. Het Leger des Heils besteedt veel aandacht aan communicatie met...
Lees verder
Waardevolle segmenten in de jongerendoelgroep
De ene ‘jongere’ is natuurlijk de andere niet. Maar op welke segment binnen de jongerendoelgroep richt jij je met je communicatie? Op de ‘traditionele’, de ‘kwetsbare’ of de ‘welvarende’? Collega Marit Sträter dook diep in de resultaten van ons jaarlijkse jongerenonderzoek en vond acht verrassende segmenten. Welke segmenten bestaan er...
Lees verder
Case: de imago-campagne van Bovemij
Ondernemers in de mobiliteitsbranche zijn zich er niet altijd van bewust dat Bovemij veel meer voor hen kan betekenen dan verzekeren en financieren. Om het beeld te verbreden ontwikkelde het bureau The Post een campagne. MediaTest voerde, in twee fasen, de pre-test uit.  Bovemij heeft als financieel dienstverlener al bijna...
Lees verder
Case: ZiN
Zorginstituut Nederland beheert de website Horizonscan Geneesmiddelen, waarop men informatie over de komst van nieuwe geneesmiddelen deelt. Bij het Zorginstituut is behoefte aan inzicht in het profiel van bezoekers en hun ervaringen met de site. Horizonscan Geneesmiddelen is een initiatief van negen partijen; Zorginstituut Nederland is de beheerder. Op de...
Lees verder
De MediaTestDag: MediaTest helpt Fier om haar naamsbekendheid te vergroten
Elk jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag, waarop we de ‘verjaardag’ van het bedrijf vieren. Op deze dag doen we, gratis en voor niks, met het hele team binnen 24 uur een volledig onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk doel. Dit jaar zijn we aan de slag gegaan voor Fier,...
Lees verder
Case: Naturalis
Om de twee jaar voert MediaTest een onderzoek uit naar de bekendheid en het imago van Naturalis Biodiversity Center. Ook dit jaar heeft MediaTest dit onderzoek weer uitgevoerd, waarbij dit keer nadrukkelijk is ingegaan op de maatschappelijke rol van Naturalis. Naturalis is het internationale centrum voor biodiversiteit. Het leven op...
Lees verder
Case: Ziekenhuischeck NVZ
MediaTest heeft de website Ziekenhuischeck.nl onderzocht. De website Ziekenhuischeck.nl van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) geeft informatie over verschillende ziekenhuizen in Nederland. Ziekenhuischeck.nl geeft patiënten informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen door onder meer de vergelijkingsfunctie van de site. In 2017 onderzocht MediaTest al de voorganger van Ziekenhuischeck.nl, Kwaliteitsvenster. ...
Lees verder
Kan het gebruik van samenwerkingstools leiden tot een burn-out
Samenwerkingstools: flexibiliteit of een inbreuk op je vrije tijd? Slack, Google Drive, Microsoft Teams… Je hebt er vast wel van gehoord en de kans is groot dat je ook op jouw werk gebruik maakt van één of meerdere van dergelijke samenwerkingstools. Sinds de coronacrisis worden deze tools steeds vaker gebruikt...
Lees verder
podcast monitor
Drie tips voor effectieve Branded Podcasts
Podcasts zijn steeds vaker onderdeel van de mediamix van grote organisaties. Dit was voor MediaTest reden om samen met Airborne Audio Agency de Podcastmonitor te ontwikkelen. Nu de eerste onderzoeken zijn uitgevoerd, delen we graag wat tips. We hebben nu diverse podcast-series onderzocht, waaronder Topstukken van de VriendenLoterij, Jouw Noord-Holland...
Lees verder
In-company training
In-company training ‘Beter kwalitatief onderzoek’ door MediaTest
Steeds vaker verzorgen wij trainingen op het gebied van marktonderzoek. Veelal in-company zodat we de inhoud goed kunnen toespitsen. We deden dat bijvoorbeeld voor Young Capital. En recent voor Noordhoff, over kwalitatief onderzoek. We zien organisaties steeds vaker zelf kwalitatief onderzoek oppakken. Dat kan zijn in de vorm van eenmalige...
Lees verder