Onze nieuwsberichten en cases

CASE-NS interne communicatie middelen
Case: Interne communicatiemix van NS
Wat is de optimale invulling van de interne communicatiemiddelen, zodat NS effectief met haar medewerkers kan communiceren? Binnen NS wordt voor de interne communicatie ene groot aantal middelen ingezet, deels vanuit de afdeling communicatie en deels buiten de afdeling om. Bij de afdeling communicatie speelt het vermoeden dat de inzet...
Lees verder
Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Case: Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Doelstelling van de Persgroep was de visuele identiteit van haar regionale dagbladen in lijn te brengen met die van het Algemeen Dagblad. Daartoe ontwikkelde de Persgroep per dagblad een aantal voorstellen voor nieuwe logo’s. Aan MediaTest de onderzoeksvraag om via de Logotest te onderzoeken welke logo’s de doelgroep het meest...
Lees verder
MediaTest MediaTaart gaat naar New Skool Media voor overname Elsevier
Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt. In april wordt de volgende MediaTest MediaTaart...
Lees verder
MediaTest MediaTaart gaat naar Naturalis
Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt. In april wordt de volgende MediaTest MediaTaart...
Lees verder
Case: Usability onderzoek PIANOo
Usability onderzoek onder inkopers, adviseur inkopers en juristen Pianoo.nl wil overheidsinkopers en aanbesteders op een effectieve en efficiënte manier van informatie voorzien. Het aanbod van informatie op pianoo.nl is uitgebreid met nieuwe onderwerpen en door de jaren heen zijn de wensen en behoeften van bezoekers mogelijk veranderd. Om die reden...
Lees verder
Case: Onderzoek naar productoptimalisatie voor Wolters Kluwer
Hoe kan de marktpositie van TaxVisions worden geoptimaliseerd onder fiscalisten? In juni 2015 is TaxVisions live gegaan. TaxVisions is een nieuwe tool die fiscalisten helpt bij een snelle en efficiënte voorbereiding op het vaktechnisch overleg (VTO). Wolters Kluwer schakelt MediaTest in om te zoeken naar handvatten om de tool te...
Lees verder
Resomeren zou moeten mogen
Een op de vijf Nederlanders zou kiezen voor resomeren als alternatief voor begraven of cremeren, als dat in Nederland zou mogen. Bij resomeren worden lichamen in enkele uren veranderd in wit poeder. Dit blijkt uit onderzoek dat uitvaartorganisatie Yarden liet uitvoeren door het bureau MediaTest. Bij resomeren worden lichamen in...
Lees verder
BLOG-e-mail nieuwsbrieven
Grote verschillen in beleving e-mailnieuwsbrieven op computer en smartphone
Een e-mailnieuwsbrief op de smartphone zorgt voor een hele andere beleving dan een e-mail nieuwsbrief die op de computer wordt bekeken. Voor een maximaal effect is het daarom aan te raden design en content niet één op één over te nemen. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability en...
Lees verder
BLOG-DeMedia100-2016
Enorme dynamiek in DeMedia100 2016
Op 2 december is tijdens het DeMedia100 Diner in het American Hotel in Amsterdam de vijfde editie van DeMedia100 bekend gemaakt; de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. De dynamiek is dit jaar ongekend. Met vele nieuwkomers, zoals Eva Jinek, Enzo Knol en Chantal Janzen....
Lees verder
BLOG-DeMedia100
DeMedia100: wie is het meest invloedrijk in de Nederlandse media?
Voor het vijfde jaar op rij organiseert het Nederlands MediaNetwerk DeMedia100. DeMedia100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. MediaTest is, als sponsor van het Nederlands MediaNetwerk, al vanaf het begin verantwoordelijk voor het goed en betrouwbaar uitvoeren van het van de stemming. Meer dan...
Lees verder