Onze nieuwsberichten en cases

BLOG-Marktonderzoek-trainingen
Nieuw bij MediaTest: Marktonderzoek-trainingen
MediaTest biedt trainingen aan op het gebied van marktonderzoek in samenwerking met het Nederlands Medianetwerk. Trainingen die volledig toegespitst zijn op de behoefte van de cursisten. Altijd kleinschalig en interactief. En natuurlijk kan het ook in-company! Wil jij of jouw team zelf aan de slag met marktonderzoek, of de kennis...
Lees verder
usability onderzoek website avrotros
Case: Usability onderzoek naar de website avrotros.nl
Hoe kan de gebruiksvriendelijkheid van deze website op verschillende devices geoptimaliseerd worden? In het voorjaar van 2018 heeft AVROTROS de vernieuwde website gelanceerd. Deze website werd in het tweede deel van 2018 verder doorontwikkeld. In het iteratieve proces van verbetering en ontwikkeling heeft AVROTROS behoefte aan feedback van de gebruiker....
Lees verder
pretest online video rabobank
Case: Pre-test online video Rabobank
Welke aanpassingen zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste online video? Rabobank ontwikkelt een nieuwe campagne, gericht op startende ondernemers. Het doel van de campagne is Rabobank te positioneren als dé bank voor startende ondernemers. Eén van de onderdelen van deze campagne is een online video waarbij de...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag, één onderzoeksvraag gratis in 24 uur beantwoord!
Na het succes van de eerste editie roept MediaTest ook dit jaar haar verjaardag (15 mei) uit tot MediaTestDag. Deze editie is extra bijzonder, want MediaTest bestaat 20 jaar! De MediaTestDag is een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen één dag een maatschappelijk relevant onderzoek van begin tot...
Lees verder
CASE-alfatoetsen Cito
Case: Onderzoek naar alfatoetsen Cito
Betere spreiding door online diepte-interviews. Cito ontwikkelt Alfatoetsen ter ondersteuning van alfabetiseringstrajecten voor analfabeten en anders-alfabeten met een niet-Nederlandse achtergrond. Voor de optimalisatie van deze toetsen is inzicht gewenst in het gebruik van en oordeel over deze toetsen. Uitdaging in de onderzoeksopzet is om een relatief kleine, landelijk gespreide doelgroep...
Lees verder
concepttest e-paper volkskrant
Case: Concept test e-paper Volkskrant
Veel krantenabonnees hebben een hybride abonnement (zaterdag de krant op papier en doordeweeks digital). Met name voor deze groep wilde de Persgroep een beter digitaal product dat een relatief ‘platte’ pdf van de papieren krant is. De Persgroep ontwikkelde verschillende prototypen voor een e-paper. Een digitale krant met veel aanvullende...
Lees verder
BLOG-Online kwalitatief onderzoek
Online kwalitatief onderzoek, een prima alternatief
Offline kwalitatief onderzoek heeft vaak grote meerwaarde bij het verkrijgen van diepgaand inzicht in de mens achter de data, maar kent soms wel een aantal struikelblokken, waaronder: Het vaststellen van een locatie en dagdeel die zowel voor klant, respondent als onderzoeker werkbaar is, en de (reis)tijd die vaak nodig is...
Lees verder
pretest campagne effect alcoholverbod amsterdamse wallen
Case: Pretest en campagne-effect meting Amsterdams offensief tegen alcoholgebruik op de Wallen
Afgelopen week volop in het nieuws: Amsterdam start een groot offensief tegen het alcoholgebruik op de straten van het Wallengebied. Veel bezoekers zijn namelijk niet op de hoogte van het daar geldende alcoholverbod. Vanaf deze week wijst de gemeente Amsterdam bezoekers hierop met een campagne van spandoeken, posters en inzet...
Lees verder
online usability onderzoek viabovag
Case: Online usability onderzoek voor BOVAG
BOVAG lanceerde recent viaBOVAG.nl, een nieuwe auto-occasionsite waarop alleen auto’s met BOVAG-garantie te vinden zijn. De website is sterk gericht op betrouwbaarheid en transparantie, biedt zekerheden voor elke aangeboden auto en wil zo dat klanten met een vertrouwd en zeker gevoel op zoek kunnen gaan naar een occasion. Als onderdeel...
Lees verder
onderzoek tv-commercial rabobank wonen
Case: Pre-test Rabobank tv-commercial binnen 2,5 dag
Welke verbeterpunten zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste tv-commercial "Rabobank Hypotheek binnen een week; gekte op de woningmarkt"? Rabobank ontwikkelt met Ogilvy (communicatiebureau) een nieuwe tv-commercial, gericht op wonen. De commercial geeft aan dat je, in deze gekke tijden op de huizenmarkt, met ‘een hypotheek binnen een...
Lees verder