Onze nieuwsberichten en cases

pretest campagne effect alcoholverbod amsterdamse wallen
Case: Pretest en campagne-effect meting Amsterdams offensief tegen alcoholgebruik op de Wallen
Afgelopen week volop in het nieuws: Amsterdam start een groot offensief tegen het alcoholgebruik op de straten van het Wallengebied. Veel bezoekers zijn namelijk niet op de hoogte van het daar geldende alcoholverbod. Vanaf deze week wijst de gemeente Amsterdam bezoekers hierop met een campagne van spandoeken, posters en inzet...
Lees verder
online usability onderzoek viabovag
Case: Online usability onderzoek voor BOVAG
BOVAG lanceerde recent viaBOVAG.nl, een nieuwe auto-occasionsite waarop alleen auto’s met BOVAG-garantie te vinden zijn. De website is sterk gericht op betrouwbaarheid en transparantie, biedt zekerheden voor elke aangeboden auto en wil zo dat klanten met een vertrouwd en zeker gevoel op zoek kunnen gaan naar een occasion. Als onderdeel...
Lees verder
onderzoek tv-commercial rabobank wonen
Case: Pre-test Rabobank tv-commercial binnen 2,5 dag
Welke verbeterpunten zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste tv-commercial "Rabobank Hypotheek binnen een week; gekte op de woningmarkt"? Rabobank ontwikkelt met Ogilvy (communicatiebureau) een nieuwe tv-commercial, gericht op wonen. De commercial geeft aan dat je, in deze gekke tijden op de huizenmarkt, met ‘een hypotheek binnen een...
Lees verder
BLOG-10 tips om je tv commercial te versterken
10 tips om de kracht van je Tv-commercial te versterken
MediaTest heeft de afgelopen maanden een analyse uitgevoerd op bijna 250 geteste commercials van de afgelopen 2,5 jaar. Deze analyse is uitgevoerd met als doel te achterhalen wat goed werkt in Tv-commercials en wat minder goed werkt. Iedere commercial is gecodeerd op basis van meer dan 50 creatieve en inhoudelijke...
Lees verder
lezersonderzoek &holland online magazine provincie noord-holland
Case: Lezersonderzoek naar het digitale magazine &Holland van de provincie Noord-Holland
De provincie Noord-Holland brengt zes keer per jaar het digitale magazine ‘&Holland’ uit, een magazine gericht op alle inwoners van Noord-Holland. Het digitale magazine is beduidend anders dan een regulier, papieren magazine. &Holland bevat veel navigatie-elementen, zoals doorklikmogelijkheden, scrollen door pagina’s en interactieve quizzen en filmpjes. De provincie Noord-Holland wil...
Lees verder
BLOG-burn out onder jongeren
Burn-out onder jongeren; een groeiend probleem
Net voor de zomervakantie heeft Sebastiaan Wong zijn stage bij MediaTest afgerond. Resultaat is een prachtige whitepaper over onderzoek naar burn-outs onder Millennials en Generatie Z. Een hot onderwerp; vorige week alleen al kopte de Volkskrant met ‘Artsen: student vaker in psychische nood’ en kondigde zorgverzekeraar Anderzorg een serie podcasts...
Lees verder
concepttest noordhoff - lesmateriaal frans
Case: Concepttesting voor Noordhoff Uitgevers
Noordhoff Uitgevers levert educatieve diensten en producten aan basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO, hoger onderwijs en aan onderwijsprofessionals. Het ontwikkelen en herzien van onderwijsmethoden is een intensief proces, waarbij kwaliteit voor de docent voorop staat. Een belangrijk ijkpunt in dat ontwikkelproces is de concepttest, zo’n twee jaar voor de lancering van...
Lees verder
jongerenonderzoek 2018 banner
Jongerenonderzoek 2018
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating. En wist je dat jij ook jouw vragen aan deze generaties...
Lees verder
BLOG-Jongerenonderzoek2018
De tweede whitepaper Gen Z en Millennials is uit!
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating. Wist jij dat: Nederlandse jongeren plezier in het werk belangrijker vinden...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag: Een compleet onderzoek binnen 24 uur
Op 15 mei, de verjaardag van MediaTest, hebben alle werknemers van MediaTest binnen 24 uur geheel kosteloos een volledig onderzoek uitgevoerd, van kick-off tot rapportage. Hierbij een korte terugblik op en een overzicht van de learnings van deze succesvolle dag. Een nieuw charityconcept in Amsterdam Uit de vele interessante inzendingen...
Lees verder