Onze nieuwsberichten en cases

concepttest noordhoff - lesmateriaal frans
Case: Concepttesting voor Noordhoff Uitgevers
Noordhoff Uitgevers levert educatieve diensten en producten aan basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO, hoger onderwijs en aan onderwijsprofessionals. Het ontwikkelen en herzien van onderwijsmethoden is een intensief proces, waarbij kwaliteit voor de docent voorop staat. Een belangrijk ijkpunt in dat ontwikkelproces is de concepttest, zo’n twee jaar voor de lancering van...
Lees verder
jongerenonderzoek 2018 banner
Jongerenonderzoek 2018
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating. En wist je dat jij ook jouw vragen aan deze generaties...
Lees verder
BLOG-Jongerenonderzoek2018
De tweede whitepaper Gen Z en Millennials is uit!
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating. Wist jij dat: Nederlandse jongeren plezier in het werk belangrijker vinden...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag: Een compleet onderzoek binnen 24 uur
Op 15 mei, de verjaardag van MediaTest, hebben alle werknemers van MediaTest binnen 24 uur geheel kosteloos een volledig onderzoek uitgevoerd, van kick-off tot rapportage. Hierbij een korte terugblik op en een overzicht van de learnings van deze succesvolle dag. Een nieuw charityconcept in Amsterdam Uit de vele interessante inzendingen...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag was een groot succes!
Om 7:00 uur hebben wij ontbeten met onze opdrachtgever. In één dag gaan wij een volledig onderzoek doen naar een nieuw charitymodel in Amsterdam. We houden jullie de komende uren op de hoogte van onze dag! 7.00 Overleg met de klant tijdens een uitgebreid ontbijt 10.00 De vragenlijst wordt gemaakt...
Lees verder
CASE-Cito customer journey
Case: Hoe ziet de customer journey van Cito eruit?
Cito is een begrip in het primair en voortgezet onderwijs. Om haar klanten optimaal te bedienen én om marktleider te blijven, wil Cito graag de customer journey van haar klanten in kaart brengen. Tegelijkertijd heeft Cito een nieuwe propositie voor het primair onderwijs in ontwikkeling. Een kans om twee onderzoeksvragen...
Lees verder
coveronderzoek havenkrant
Case: Slim coveronderzoek voor de Havenkrant
Sinds de lancering in 2009 doet MediaTest regelmatig lezersonderzoek voor de Havenkrant. Omdat keer op keer blijkt dat de cover cruciaal is in het bereik, de waardering en het leesgedrag, hebben we het onderzoek dit keer uitgebreid met coveronderzoek. En het moest slim coveronderzoek zijn, omdat we op zoek gingen...
Lees verder
facebook pagina hoe werkt nederland volgens jou
Case: De Facebook-pagina voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Hoe kan een Facebook-pagina de dialoog tussen werknemers en werkgevers op gang brengen? De Facebook-pagina Hoe Werkt Nederland van het Ministerie van SZW is onderdeel van een grotere campagne. De campagne heeft als doel om de dialoog tussen werknemers en werkgevers op gang te brengen. Verder is het streven om...
Lees verder
BLOG-mens achter de data
De mens achter de data
Wat leven media- en communicatieonderzoekers toch in een prachtige tijd. Overal om ons heen zijn steeds meer data beschikbaar en je kunt deze data vaak zomaar gratis uit de lucht plukken. Bezoekersaantallen, clickpaden, app-downloads. Overal is data beschikbaar. En als de data niet voorhanden zijn, dan kunnen we deze met...
Lees verder
BLOG-printmedia
Een dooie mus?
De cijfers van de NOM Print Monitor over het laatste kwartaal van 2017 zijn alweer enige tijd bekend. De afgelopen vier kwartalen is het bereik van print magazines niet (verder) gedaald. En dus kwam de Magazine Media Associatie (de brancheorganisatie voor multimediale magazinemerken in Nederland) met de enthousiaste kop: ‘Bereikscijfers...
Lees verder