Onze nieuwsberichten en cases

Jongerenonderzoek banner
Jongerenonderzoek 2019
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping. En wist je...
Lees verder
BLOG-Jongerenonderzoek2019
De derde whitepaper Gen Z en Millennials is uit!
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping. Wist jij dat:...
Lees verder
Steuouder
De MediaTestDag: Aan de slag voor stichting Steunouder
De MediaTestdag: gratis een volledig onderzoek binnen één dag, voor een maatschappelijk relevante organisatie. Dit jaar was het hele team van MediaTest een intensieve dag in de weer voor Stichting Steunouder! Dit jaar voor de tweede keer: de MediaTestdag. In het leven geroepen voor (kleine) maatschappelijke organisaties die wel een...
Lees verder
BLOG-Marktonderzoek-trainingen
Nieuw bij MediaTest: Marktonderzoek-trainingen
MediaTest biedt trainingen aan op het gebied van marktonderzoek in samenwerking met het Nederlands Medianetwerk. Trainingen die volledig toegespitst zijn op de behoefte van de cursisten. Altijd kleinschalig en interactief. En natuurlijk kan het ook in-company! Wil jij of jouw team zelf aan de slag met marktonderzoek, of de kennis...
Lees verder
usability onderzoek website avrotros
Case: Usability onderzoek naar de website avrotros.nl
Hoe kan de gebruiksvriendelijkheid van deze website op verschillende devices geoptimaliseerd worden? In het voorjaar van 2018 heeft AVROTROS de vernieuwde website gelanceerd. Deze website werd in het tweede deel van 2018 verder doorontwikkeld. In het iteratieve proces van verbetering en ontwikkeling heeft AVROTROS behoefte aan feedback van de gebruiker....
Lees verder
pretest online video rabobank
Case: Pre-test online video Rabobank
Welke aanpassingen zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste online video? Rabobank ontwikkelt een nieuwe campagne, gericht op startende ondernemers. Het doel van de campagne is Rabobank te positioneren als dé bank voor startende ondernemers. Eén van de onderdelen van deze campagne is een online video waarbij de...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag, één onderzoeksvraag gratis in 24 uur beantwoord!
Na het succes van de eerste editie roept MediaTest ook dit jaar haar verjaardag (15 mei) uit tot MediaTestDag. Deze editie is extra bijzonder, want MediaTest bestaat 20 jaar! De MediaTestDag is een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen één dag een maatschappelijk relevant onderzoek van begin tot...
Lees verder
CASE-alfatoetsen Cito
Case: Onderzoek naar alfatoetsen Cito
Betere spreiding door online diepte-interviews. Cito ontwikkelt Alfatoetsen ter ondersteuning van alfabetiseringstrajecten voor analfabeten en anders-alfabeten met een niet-Nederlandse achtergrond. Voor de optimalisatie van deze toetsen is inzicht gewenst in het gebruik van en oordeel over deze toetsen. Uitdaging in de onderzoeksopzet is om een relatief kleine, landelijk gespreide doelgroep...
Lees verder
concepttest e-paper volkskrant
Case: Concept test e-paper Volkskrant
Veel krantenabonnees hebben een hybride abonnement (zaterdag de krant op papier en doordeweeks digital). Met name voor deze groep wilde de Persgroep een beter digitaal product dat een relatief ‘platte’ pdf van de papieren krant is. De Persgroep ontwikkelde verschillende prototypen voor een e-paper. Een digitale krant met veel aanvullende...
Lees verder
BLOG-Online kwalitatief onderzoek
Online kwalitatief onderzoek, een prima alternatief
Offline kwalitatief onderzoek heeft vaak grote meerwaarde bij het verkrijgen van diepgaand inzicht in de mens achter de data, maar kent soms wel een aantal struikelblokken, waaronder: Het vaststellen van een locatie en dagdeel die zowel voor klant, respondent als onderzoeker werkbaar is, en de (reis)tijd die vaak nodig is...
Lees verder