Onze nieuwsberichten en cases

mediatestdag
De MediaTestDag 2020, één onderzoeksvraag gratis in 24 uur beantwoord!
Ook dit jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag. Om onze 21e verjaardag te vieren, voeren wij binnen 24 uur kosteloos een volledig onderzoek uit. Vanwege de coronacrisis doen we het dit jaar net iets anders dan vorige jaren. Want maatschappelijk relevante projecten zijn belangrijker dan ooit! Daarom kiezen we dit jaar...
Lees verder
BLOG-Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten
Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten
MediaTest peilt continu bij de jongeren in haar online panel hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan? Hoe verschillen de nieuwe resultaten van de meting die wij twee weken geleden uitvoerden? De uitkomsten van een...
Lees verder
BLOG-Contentmarketing wordt nauwelijks gemeten maar het kan natuurlijk wél
Contentmarketing wordt nauwelijks gemeten maar het kan natuurlijk wél
Ik las een interessant (maar te kort) artikel op Emerce Contentmarketing. Onder de kop ‘Effect contentmarketing wordt nauwelijks gemeten’ worden resultaten van onderzoek besproken. Onderzoek uitgevoerd door contentmarketingbureau &content. Met als een van de opvallende resultaten dat ruim 70 procent van de Nederlandse b2b-marketeers géén rendementsdoelstellingen voor de eigen contentmarketing...
Lees verder
BLOG-Hoe terecht is de angst voor een te groot aantal abonnementen
Hoe terecht is de angst voor een te groot aantal abonnementen?
Volgens minister van Financiën Wopke Hoekstra sluiten jonge Nederlanders te gemakkelijk het ene na het andere abonnement af waardoor zij hun financiële overzicht kwijtraken. Is dat terecht? MediaTest vroeg het de jongeren zelf. Hoe verhouden de Millennials en Gen Z’ers zich tot abonnementen. Dit onderzoek (n=353) is uitgevoerd onder het...
Lees verder
BLOG-Trends in het Nederlandse medialandschap
Trends in het Nederlandse medialandschap
Begin dit jaar voerde MediaTest en het Nederlands MediaNetwerk het jaarlijkse Mediatrend-onderzoek uit. Terwijl het veldwerk bijna is afgerond, kunnen we alvast de eerste inzichten van het Media-trendpanel (n=284) met je delen. Top 5 Het Mediatrend-panel voorziet dat in 2020 de mens weer centraler komt te staan tussen al het...
Lees verder
BLOG-Jongeren laten pakketten massaal thuisbezorgen
Jongeren laten pakketten massaal thuisbezorgen
Bestel maar, bestel maar, bestel maar! Sinterklaas en Kerst staan al jaren garant voor grote drukte bij pakketbezorgers. Nu ook kortingsdagen als Singles Day en Black Friday uit China en Amerika overwaaien, krijgen zij het alsmaar drukker. Op ‘normale’ dagen verwerkt PostNL zo’n 800 duizend pakketten. Rond de feestdagen ligt...
Lees verder
Case: Campagne-effect onderzoek naar McDonald’s Crew zoekt Crew campagne
Met deze ‘Crew zoekt Crew’ campagne heeft McDonald’s op 5 november 2019 een welverdiende Zilveren Effie verdiend.Doel McDonald’s is in 2019 een campagne gestart om nieuwe sollicitanten aan te trekken. De campagne richt zich op jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar en heeft als doelstellingen onder andere...
Lees verder
BLOG-De MediaTest Brievencheck
De MediaTest Brievencheck
Vorige maand werd bekend dat zo’n 2,5 miljoen Nederlanders overheidsbrieven niet altijd begrijpen. De overheid heeft daarom een ‘Direct Duidelijk Brigade’ ingeschakeld, die ambtenaren gaat leren om begrijpelijk te schrijven (bron: NRC, Volkskrant). De ultieme test van de begrijpelijkheid van jouw brief of mail is om het aan de inwoners...
Lees verder
BLOG-Black friday
Veel jonge mannen slaan hun slag tijdens Black Friday
Het uit Amerika overgewaaide Black Friday wakkert al een aantal jaar een grote kortingsgekte aan. Ook het Chinese Singles Day maakt zijn intocht, maar is toch nog een stuk minder populair. MediaTest is benieuwd hoe de jongste twee generaties, de Millennials en Gen Z’ers, tegen deze dagen aankijken. Dit onderzoek...
Lees verder
neuro commercial testing
Neuro commercialtesting
Welke emoties roept jouw tv-commercial op? Met de wetenschap dat we een groot deel van onze beslissingen maken in ons onderbewustzijn, hebben wij Neuro-commercialtesting toegevoegd aan onze onderzoeksoplossingen rond tv-commercials. De unieke combinatie van onze Captivation-tool en de neuro-test geeft diepgaand inzicht (kwantitatief en kwalitatief) in de sterktes en zwaktes...
Lees verder